«خانه‌نشین شده‌ام»
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴


گفتگو با «علیرضا افتخاری»

«خانه‌نشین شده‌ام»

علیرضا افتخاری خوانندهٔ نامی موسیقی ایرانی در گفت و گویی، از خانه نشینی خود در روزهایی که باید صدای توانمند خود را در استودیوها برای ضبط موسیقی به کار گیرد، سخن گفت.

 

 

 

 

74848_654راه‌نوا- علیرضا افتخاری خوانندهٔ نامی موسیقی ایرانی در گفت و گو با برنامهٔ «نیستان» رادیو فرهنگ، از رعایت نشدن قانون کپی رایت و نیز خانه نشینی خود در روزهایی که باید صدای توانمند خود را در استودیوها برای ضبط موسیقی به کار گیرد، سخن گفت.

 

افتخاری دربارهٔ فعالیت‌های موسیقایی این روزهایش گفت: «به یاری خدا چکیدهٔ ردیف را ضبط می‌کنم، که بخشی از آن ضبط شده و امیدوارم تمام شود و به دست عزیزان برسد».

 

ایشان افزود: «دارم خاطراتم با آهنگسازان و موسیقی‌دانان مختلف را می نویسم که در آن می توان برای هر کدام از آهنگسازان و شاعران، فضایی زیبا اختصاص داد؛ مانند خاطراتم با قیصر امین پور. اما جدای از این ها، اکنون که باید به استودیوها بروم و بخوانم، کاری نیست، پس کجا بروم؟ به قول حافظ: «هنر نمی خرد ایام و بیش از اینم نیست / کجا روم به تجارت، بدین کساد متاع».

 

خوانندهٔ آلبوم «پادشاه فصل ها» افزود: الآن وضعیت موسیقی مشخص است؛ صبر من زیاد شده، چرا که خیلی وقت است که کارها مانده است و کسی جلو نمی آید تا کاری عرضه کند. کار ضبط آلبوم، خسته کننده است، کاری نیست که در یک هفته بتوان آلبومی را ضبط و تصویب کرد؛ چراکه دست کم ۶ ماه طول می کشد تا قالب کار شکل بگیرد و تصویب شود. اما هنگام پخش می بینیم که دو روز بعد، افرادی آلبوم را به صورت کپی شده و با قیمتی بسیار نازل عرضه می کنند.»

 

خوانندهٔ «نیلوفرانه» ادامه داد: «آلبومی را که تازه یک هفته است منتشر شده، سر چهار راه ها عرضه می کنند. به همین سبب کاری که باید با اقبال رو به رو شود، با کم لطفی کسانی که این کارها را در حق موسیقی می کنند، قربانی می شود؛ زیرا بازده کار که از بین می رود، هیچ، بازتابش هم زیر سئوال می رود و جز دلشکنی برای ناشر، آهنگساز و خواننده چیزی نخواهد داشت».

 

علیرضا افتخاری، با هشدار دربارهٔ اینکه عده ای با دادن وعده هایی، قصد فریب جوانانِ دوستدار موسیقی را دارند، گفت: «من به جوانان می گویم که موسیقی خوب را بشنوید؛ موسیقی بنان را گوش بکنید و به رسم امانتداری همان را یاد بگیرید، اما کار اصلیتان را رها نکنید. اگر کسی به شما گفت من برایتان آهنگ می سازم و شما مشهور می شوید، فریب نخورید و دیناری خرج نکنید. قصد اهانت به آهنگسازان جوان را ندارم، اما گاهی می بینم، عده یی وعده هایی به جوانان می دهند که آن ها هم فرش زیر پایشان را می فروشند تا آهنگی بخوانند که به دام می افتند؛ و این قضیه، خود آفتی است.»

 

«علیرضا افتخاری» از مطرح ترین خوانندگان موسیقی ایرانی است که آلبوم هایی مانند نیلوفرانه، یاد استاد، مستانه، صیاد، قلندروار، هنگامه، امان از جدایی و تنها تو می مانی را روانه بازار موسیقی کشور کرده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...