تیتراژ مستند «جهل مرکب» با صدای علی مردانی رونمایی شد
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴


فیلمی با موضوع چگونگی شکل‌گیری وهابیت

تیتراژ مستند «جهل مرکب» با صدای علی مردانی رونمایی شد

مراسم رونمایی از تیتراژ مستند تلویزیونی «جهل مرکب» با حضور علیرضا محمدی(مدرس، نویسنده و کارگردان) و محمدرضا علیمردانی، خواننده تیتراژ و دوبلور این مجموعه امروز ۵ مرداد در دفتر موسسه فرهنگی و هنری خورشید هشتم برگزار شد.

 

 

 

 

محمدرضا-علیمردانیراه‌نوا- مراسم رونمایی از تیتراژ مستند تلویزیونی «جهل مرکب» با حضور علیرضا محمدی مدرس، نویسنده و کارگردان و محمدرضا علیمردانی، خواننده تیتراژ و دوبلور این مجموعه امروز 5 مرداد در دفتر موسسه فرهنگی و هنری خورشید هشتم برگزار شد. 

 

محمدی مدرس در ابتدای این مراسم گفت: تا یک ماه آینده قسمت اول این مجموعه مستند در یکی از سینماهای تهران برای اصحاب فرهنگ و هنر اکران می‌شود. این مجموعه با صدای دالبی و کیفیت 4K تولید می‌شود و چون تلویزیون به صورت آنالوگ آن را پخش می‌کند، لازم دیدیم که حتما یک اکران سینمایی داشته باشیم. برای این کار با سینما فرهنگ مذاکراتی داشتیم.

 

در ادامه تیتراژ مستند موشن گرافیک «جهل مرکب» برای اهالی رسانه به نمایش درآمد. در این مجموعه مستند که درباره شکل‌گیری وهابیت و انحراف این فرقه از اسلام اصیل است در این با علمای برجسته اسلامی و استادان دانشگاهی در رشته های روانشناسی، جامعه شناسی، تاریخ، علوم سیاسی و ارتباطات در استانهای؛ سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بوشهر، فارس، گلستان و هرمزگان گفت‌وگوهایی پیرامون این موضوع صورت می‌گیرد.

 

در ادامه علیمردانی درباره خوانندگی در این مجموعه گفت: من در چند پروژه دیگر نیز با آقای محمدی همکاری داشتم. در ابتدا پیشنهاد نریشن خوانی این مجموعه به من شد و در ادامه قرار شد خوانندگی تیتراژ را هم به عهده بگیرم. از من خواسته شد تا تیتراژ کاملا آوازی نباشد تا از جدیت و مشرقی بودن اثر خارج نشویم. در ابتدای تیتراژ قرار بود صدای اذان موذن زاده اردبیلی را قرار دهیم اما پس از آن تصمیم گرفتیم از آیات قرآن استفاده کنیم. ساختار ملودی این اثر توسط من انتخاب شد اما تنظیم را داریوش صالح‌پور بر عهده داشت.

 

محمدی در ادامه گفت: مجید حبیبی، امیرحسین مدرس، حسن همایی و محمدرضا علیمردانی نریشن مجموعه «جهل مرکب» را می‌خوانند. علیمردانی نریشن خوانی مستند «جهل مرکب» را همزمان با تولید سریال «پایتخت 4» انجام می‌داد. ما می‌خواستیم با نریشن‌هایی دقیق معنی و مفهوم جهل مرکب را که در لغت‌نامه دهخدا بیان شده است، بازگو کنیم. نریشن‌هایی که من برای این کار نوشتم بر اساس صدای و نحوه بیان علیمردانی بود. علیمردانی توانایی‌های هنری زیادی دارد که بخشی از آنها را در «پایتخت» به نمایش گذاشت.

 

وی افزود: مبارزه با وهابیت جزو آرمان‌های شخصی من است و برای همین برای ساخت «جهل مرکب» از هرآنچه می‌دانستم استفاده کردم. ما برای تولید این مجموعه با یک الگوی اقتصاد مقاومتی مواجه بودیم. به دلیل مشکلات مالی صدا و سیما کار تولید به سختی پیش می‌رود. تا یک ماه آینده قسمت اول این مجموعه آماده اکران می‌شود و سرنوشت باقی قسمت‌ها به آینده بستگی دارد. البته حدود 40 درصد کارهای 25 قسمت بعدی نیز انجام شده است.

 

در پایان علیمردانی در خصوص انتشار آلبوم موسیقی «حبس نفس» گفت: مجوز این آلبوم را در سال 93 گرفتم ولی به دلیل برطرف کردن برخی اشکالات آن زمان آلبوم را منتشر نکردم. پس از آن نیز مشغول به بازی در سریال پایتخت شدم. اما اکنون دوباره سراغ این آلبوم رفتم و پس انتشار چند تک آهنگ «حبس نفس» را منتشر می‌کنم. تقریبا 10 درصد از کار انتشار این آلبوم باقی است. ملودی همه آهنگ‌های این آلبوم را خودم انجام دادم اما تنظیم و آهنگسازی با دیگران بود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...