تجلیل از آلبوم موسیقی «خونین‌دلان»
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴


با حضور اساتید موسیقی برگزار شد

تجلیل از آلبوم موسیقی «خونین‌دلان»

آیین رونمایی آلبوم موسیقی «خونین دلان» با حضور فاضل نظری، حسام‌الدین سراج، حاج‌عباس کیاماری، حاج‌حمید آقایی، محمد میرزمانی و بهنام وادانی انجام شد.

 

 

 

 

 

13940810000399_PhotoFreeراه‌نوا- نهم آبان رونمایی آلبوم خونین‌دلان با حضور محسن شریفی رییس حوزه هنری، فاضل نظری مدیر مرکز موسیقی حوزه، حسام‌الدین سراج، محمد میرزمانی و جمعی از اساتید موسیقی در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

 

در بخش نخست این محفل مهدی لطفی، پژوهشگرعرصه موسیقی‌های نواحی ایران، به سخنرانی پیرامون  «روند تولید این اثر، مراحل پژوهشی آن و تقوای شنیداری و گفتاری هنرمند» پرداخت. در بخش بعدی این مراسم داود فتحعلی‌بیگی، پدر نمایش سنتی ایران و رئیس کانون نمایش‌های سنتی و آیینی ایران، که سال‌های زیادی نیز در زمینه هنرهای مذهبی و آیینی فعالیت و پژوهش داشته سخنان خود را درباره «آیین‌های نمایشی و آواهای مذهبی ایران» دنبال کرد. استقبال علاقه‌مندان به موسیقی عاشورایی از این مراسم به‌قدری بود که بسیاری از مخاطبان سرپا نظاره‌گر این برنامه بودند. حاج‌حمید آقایی نیز از دیگر سخنرانانی بود که درباره این آلبوم موسیقی به سخنرانی پرداخت.

 

بخش دیگر آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «خونین دلان» به پخش نماهنگی از محمدرضا درویشی درباره این اثر هنری اختصاص داشت. همچنین صحبت‌های حمیدرضا اردلان، محمدرضا اصلانی، محمدحسین ناصربخت و فرهاد کیاماری به این محفل رونق بخشید.

 

در این بخش آیین رونمایی آلبوم موسیقی «خونین دلان» با حضور فاضل نظری، حسام‌الدین سراج، حاج‌عباس کیاماری، حاج‌حمید آقایی، محمد میرزمانی و بهنام وادانی انجام شد.

 

بخش پایانی این مراسم با اجرای نوحه «بزم یزید»توسط حاج‌عباس کیاماری، فرهاد کیاماری، اصغر خطیب، مجید خطیب، حسین خطیب و حمید خطیب و تقدیر از مهدی لطفی، بهنام وادانی، حاج‌عباس کیاماری و فرهاد کیاماری همراه بود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...