بی تدبیری های محلی، هزینه های ملی
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶


نگاهی به لغو کنسرت گروه ناظری ها در قوچان

بی تدبیری های محلی، هزینه های ملی

محل برگزاری کنسرت آواز پارسی ناظری ها که قرار بود روز جمعه در سالن ورزشی کارگران قوچان برگزار شود علی رغم اخذ مجوز های لازم، با دستور دادستان قوچان پلمپ شد

راه نوا  – طی چند هفته گذشته خبر آغاز پروژه آواز پارسی توسط گروه ناظری ها در فضای مجازی منتشر شد. بنا بر برنامه اعلام شده پروژه آواز پارسی که بر محور اشعار شاهنامه فردوسی طراحی شده، برای نخستین بار در قوچان و سپس برای ۴ روز متوالی در تالار بزرگ وزارت کشور اجرا خواهد شد.

 

 

گروه ناظری ها در نظر دارد تا تور کنسرت های شهرستانی خود را از شهر قوچان و از نزدیک ترین مکان ممکن به زادگاه فردوسی آغازکند. مجوز های لازم اخذ شده و برگزارکنندکان نسبت به تبلیغات و فروش بلیت اقدام نموده اند.

 

 

قرار است کنسرت آواز پارسی در ۲ سانس در روز جمعه ششم مرداد ماه از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه کارگران قوچان برگزار شود. گروه ناظری ها از تهران به سمت مشهد مقدس پرواز کرده و مردمی که از قبل بلیت تهیه نموده اند در موعد مقرر در محل برگزاری کنسرت حاضر و با درب های پلمپ شده سالن روبرو می شوند.

 

 

مردم که نسبت به پلمپ شدن سالن بدون اطلاع قبلی معترض هستند تا پاسی از شب در محل تجمع کرده و محل را ترک نمی کنند. تلاش گروه ناظری ها برای گرفتن پاسخ از مسئولان محلی از پشت درب های بسته، بی نتیجه می ماند. استاد شهرام ناظری به خاطر فشار عصبی و خستگی راهی بیمارستان می شوند و اینچنین توپخانه رسانه ای ضد انقلاب خوراک آماده و دست به نقدی جهت فاصله انداختن هر چه بیشتر بین دوستداران و هنرمندان عرصه موسیقی باحاکمیت پیدا می کنند. 

 

 

حال ماجرا از چه قرار است … مطلب زیر را به دقت مطالعه کنید:

 

«رمضانعلی آذری دادستان قوچان علت لغو کنسرت شهرام ناظری و حافظ ناظری را نامناسب بودن سالن ورزشی کارگران این شهر بیان کرده است. او علت دیگر برای لغو این کنسرت را چینش نامناسب خانواده‌ها بیان کرده است»

 

 

دادستان محترم قوه قضاییه قوچان، آیا عدم ارائه مجوز های لازم برای برگزاری این مراسم به علت شرایط نامناسب سالن و یا لغو مراسم طی بازه زمانی فروش بلیط تا ۴۸ ساعت قبل از اجرای مراسم امکان پذیر نبود؟ آیا اطلاع رسانی شفاف به گروه ناظری ها و مردمی که برای مراسم بلیت تهیه کرده بودند امکان پذیر نبود؟

 

 

امید است تصمیمات غیر شفاف، عجولانه و نابهنگام جای خود را به ضابطه های مشخص، معین و قابل دسترسی برای عموم مردم داده و مجموعه قوه قضائیه با توجه به حساسیت های عرصه هنر و درنظر گرفتن مصلحت های عمومی کشور از اقدامات اینچنینی پرهیز نماید.

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...