بر خود وظیفه می‌دانیم تا از این موسیقی حمایت کنیم
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴


حمایت از موسیقی «عاشیقلار»

بر خود وظیفه می‌دانیم تا از این موسیقی حمایت کنیم

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: شعر عاشقلار سرشار از ولایت، راستی، ارزش‌های دینی، اسلامی و محتوای دینی است و از این رو بر خود وظیفه می‌دانیم تا از این موسیقی و ادبیات حمایت کنیم.

 

 

 

 

635731605490675241راه‌نوا- حسن میلانی شب گذشته در گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات عاشیقلار، اظهار داشت: ریشه ادبیات و موسیقی عاشیقلار مبتنی بر غیرت دینی است و باید تلاش کنیم تا این جنبه از این موسیقی در جامعه بیشتر شناخته شود.

 

وی افزود: این موسیقی از دوران صفویه در کشور ما رواج یافته است و با عشق ولایت و امامان توانسته است در بین مردم جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

 

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: شعر عاشقلار سرشار از ولایت، راستی، ارزش‌های دینی، اسلامی و محتوای دینی است و از این رو بر خود وظیفه می‌دانیم تا از این موسیقی و ادبیات حمایت کنیم.

 

میلانی از تلاش‌های این مجموعه در خصوص برگزاری همایش عاشیقلار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تمام همت خود را به کار می‌گیریم تا همایش عاشیقلار در سطح ملی و بین المللی در آینده نزدیک در شهر تبریز برگزار شود.

 

وی گفت: معرفی هر چه بهتر این هنر به مردم، به ویژه در موضوعات دینی و ارزشی از جمله اهداف برگزاری این گردهمایی است و این برنامه هر ماه در استان اجرا خواهد شد.

 

میلانی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های نشاط آفرین جزو وظایف ذاتی حوزه هنری است و در این راستا این برنامه‌ها با محوریت دینی و با تکیه بر باورهای اسلامی در رأس برنامه های ما قرار دارد.

 

گردهمایی پژوهشی ادبیات و موسیقی عاشیقلار در موضوع مدیحه سرایی برای امام علی (ع) و جایگاه آن در ادبیات عاشیقلار، شب گذشته در سینما 29 بهمن تبریز برگزار شد و در این برنامه از عاشیق فرید جهانی، از عاشیق‌های پیشکسوت استان تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...