ای.آر. رحمان:کار با مجیدی تجربه فوق‌العاده‌ای بود
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۴


اظهار نظر آهنگساز برنده اسکار هالیوود درباره فیلم «محمد (ص)»

ای.آر. رحمان:کار با مجیدی تجربه فوق‌العاده‌ای بود

«آی.آر.رحمان»، آهنگساز هندی فیلم «محمد (ص)» به کارگردانی «مجید مجیدی»، گفت: فیلم «محمد (ص)» از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است.کار با مجیدی تجربه فوق‌العاده‌ای بود.

به گزارش راه نوا به نقل از خبرنگار سینمایی فارس، «ای.آر.رحمان»، آهنگساز برنده اسکار هالیوود که در پروژه سینمایی «محمد (ص)» با «مجید مجیدی» همکاری داشت درباره این فیلم و تجربه کار با مجیدی گفت: کار با مجیدی برایم تجربه فوق‌العاده‌ای بود. استانداردها در این پروژه سینمایی بسیار بالا بود و من بی‌نهایت مضطرب و عصبی بودم. همواره با خودم فکر می‌کردم که نکند از این پروژه کنار گذاشته شوم؟

 

13940116000570_PhotoL

 

«رحمان» در مصاحبه با روزنامه تایمز آف ایندیا افزود: من در این دوران با جنبه کاملا متفاوتی از سینما و حتی موسیقی که جهانی است و زبان خاصی ندارد، آشنا شدم، حتی شیوه‌های استفاده از این دو بسیار متفاوت بود.

وی که فیلم‌هایی چون «میلیونر زاغه نشین»، «127 ساعت» و «الیزابت: دوران طلایی» را در کارنامه کاری خود دارد، عنوان کرد: علی‌رغم استرس‌های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان‌دهنده‌ای بود.

بنا بر این گزارش، «آی.آر. رحمن» با نام «دیلیپ کومار» در خانواده‌ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به «الله راخا رحمان» تغییر داد.

13940116000582_PhotoL

«رحمن» از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد.

نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می‌دهد.

مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده‌است.

او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون  چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است.

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...