اولین باری نیست که به اسم حسین علیزاده افتخار می‌کنم
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳


تقدیر علی رهبری از حسین علیزاده

اولین باری نیست که به اسم حسین علیزاده افتخار می‌کنم

علی رهبری موسیقی‌دان که پیشتر در یادداشتی خطاب به حسین علیزاده از وی خواسته بود که درباره نشان شوالیه که قرار است به او اهدا شود تامل بیشتری کند، در یادداشتی دیگر خطاب به این هنرمند ارزشمند اقدام او را برای نپذیرفتن نشان شوالیه تحسین کرده است.

 

 

 

 

156014راه‎‌نوا- حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده تار و سه تار، روز شنبه 8 آذر با انتشار نامه سرگشاده‌‌ای اعلام نمود که نشان شوالیه را نمی‌پذیرد.

حال علی رهبری، رهبر ارکستر که ساکن وین است یادداشتی را خطاب به این هنرمند نوشته و اقدام او را برای نپذیرفتن نشان شوالیه تحسین کرده است. او پیشتر هم در نامه‌ای به وی خواسته بود این جایزه را دریافت نکند.

 

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

«جناب آقای حسین علیزاده‌ی عزیزم

شما باعث افتخار همه‌ی ما ایرانیان، چه در داخل و چه در خارج از کشور هستید و این اولین باری نیست که من به عنوان یک ایرانی به اسم حسین علیزاده افتخار می‌کنم.

بنده همیشه دورادور طی این ۴۰ سال گذشته در جریان موفقیت‌های بزرگ شما بوده‌ام.

 

به خاطر دارم، حدود ۲۰ سال پیش که در اپرای ملی لندن به عنوان رهبر ارکستر کار می‌کردم، هنگام تمرین یکی از خواننده‌های معروف انگلیسی از من پرسید که آیا شما با آقای علیزاده و آثار ایشان آشنا هستید؟ و همچنین به مدح و تمجید از آثار و ارزش هنری کار جنابعالی برای خوانندگان دیگر انگلیسی پرداخت. آن لحظه با غرور به خود بالیدم که البته این اتفاق در مواردی در چند کشور دیگر نیز پیش آمد.

 

گذشته از احترام حرفه‌ای، بنده از اعماق وجودم از نظر شخصیتی و انسانی هم برای شما ارزش و احترام بسیاری قائل هستم و خواهم بود.

به خوبی به خاطر دارم، هنگامی که نوای زیبای تمرین تار جنابعالی رنگ‌آمیز و عطرآگین فضای راهروهای هنرستان موسیقی و تسلی‌بخش خاطر و آرامش روح و جان من بود.

 

وقتی که من و خواهرم، فرشته صبح‌ها از دوردست راهی هنرستان می‌شدیم، خواهرم که افتخار همکلاسی بودن با جنابعالی را داشتند٬ به کرات در بین راه از محسنات جنابعالی به عنوان یک هنرمند واقعی، با فرهنگ و بااخلاق یاد می‌کردند. لحظاتی قبل در تماسی تلفنی با خواهرم که در دانشگاه وین مشغول به تدریس هستند، ایشان را از تصمیم جنابعالی برای رد نشان شوالیه مطلع کردم؛ ایشان با شادمانی این تصمیم مهم و تاریخی جنابعالی را ستایش کردند و البته ضمن عرض تبریک، این تصمیم را دور از انتظار ندانستند.

 

توماس برنارد، نویسنده‌ی معروف اتریشی می‌گوید که جنس شخصیت انسانها از سن ۱۸ سالگی به بعد، مرتب تکثیر می‌شود؛ به این معنی که خوب، بهتر و بد، بدتر می‌شود.

در مورد جناب علیزاده‌ی عزیز هم باید بگویم که ایشان پیش از این خیلی خوب بودند و حالا خیلی هم بهتر شده‌اند.

 

بنده شخصا امید زیادی دارم که این قدرت بزرگی که خداوند متعال به شما هدیه کرده است، در راه بهبود وضع موسیقی و هنرمندان ایرانی بکار گرفته خواهد شد. شادی، موفقیت و سلامتی روزافزون را برای جنابعالی و خانواده‌ی محترم آرزومندم.

 

با احترام

علی رهبری

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...