«امجد صابری»؛ قوال و خواننده مشهور پاکستانی ترور شد
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۳ تیر ۱۳۹۵


توسط طالبان

«امجد صابری»؛ قوال و خواننده مشهور پاکستانی ترور شد

گروه «حکیم الله محسود» از شاخه‌های طالبان پاکستان مسئولیت ترور «امجد صابری» قوال و خواننده مشهور پاکستانی را پذیرفت.

 

 

 

 

۱۳۹۵۰۴۰۳۰۰۰۲۶۲_PhotoAراه‌نوا- گروه «حکیم الله محسود» از شاخه‌های طالبان پاکستان مسئولیت ترور «امجد صابری» قوال و خواننده مشهور پاکستانی را پذیرفتند.

 

«قاری سیف‌الله» سخنگوی گروه محسود با انتشار پیامی مسئولیت ترور امجد صابری را پذیرفت.

 

افراد مسلح موتور سیکلت سوار بعد از ظهر روز چهارشنبه در شهر کراچی امجد صابری قوال مشهور را به همراه ۲ نفر از دوستانش هدف قرار دادند که وی بر اثر شدت جراحات قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

 

امجد صابری تا قبل از این هم پیام‌های تهدیدآمیز دریافت کرده و خواهان حفاظت از خود بود اما دولت ایالتی تدابیری در این زمینه در نظر نگرفت. تکاوران ارتش پاکستان امروز به مناسبت ترور امجد صابری با تشکیل اجلاس ویژه موضوع افزایش خشونت در کراچی را بررسی کردند.

 

فرماندهان ارشد تکاوران ارتش در این اجلاس شرکت و راهکارهای مقابله با افزایش خشونت‌ها در کراچی را بررسی کردند. جامعه هنرمندان پاکستان و هند در پیام‌های جداگانه کشته شدن امجد صابری را محکوم و این ضایعه را تسلیت گفتند.

 

ممنون‌حسین رئیس‌جمهور، عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف و سایر مقامات سیاسی پاکستان ترور امجد صابری را محکوم و این ضایعه را به مردم تسلیت گفتند. 

 

درخشانترین ستاره در موسیقی قوالی نصرت فتحعلی خان بود. فتحعلی خان در تمام ترانه‌های عرفانی‌اش روی دو موضوع مذهب و خدا تمرکز می‌کرد او خدا، پیامبر اسلام و همه پرهیزگاران را می‌ستود و از آنها الهام می‌گرفت. موسیقی قَوّالی یکی از شاخه‌های موسیقی عرفانی است که بیشتر در کشور پاکستان رواج دارد.

 

امجد صابری یکی از محبان اهل بیت بود این موضوع از قوالی‌های وی به خوبی پیداست. قوالی‌های امجد صابری به عنوان موسیقی بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های پاکستان و هند انتخاب شد و وی یک خواننده شناخته شده در شبه‌قاره بود. این ترور در حالی صورت می‌گیرد که حزب مجلس وحدت مسلمین در اعتراض به ترورهای هدفمند مقابل باشگاه مطبوعاتی اسلام‌آباد تحصن کرده‌اند.

 

 

 

 

منبع: فارس

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...