اجرای زنده موسیقی متن 12 فیلم
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳


در اختتامیه جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش

اجرای زنده موسیقی متن 12 فیلم

سعید اردیانی از اجرای 12 قطعه از موسیقی فیلم های سینمای كشور در اختتامیه جشنواره «رویش» خبر داد.

 

 

 

 

20150201102921cb-ruyesh asliراه‌نوا- سعید اردیانی از نوازندگان و تنظیم كنندگان موسیقی كشور گفت: ایده اجرای موسیقی فیلم‌ها در جشنواره رویش از طرف حوزه هنری بود و آن‌ها به من پیشنهاد كردند چنین كاری انجام شود. من و اركستر سپهر همراه با گروه كر این قطعات را اجرا خواهیم كرد.

 

اردیانی در ادامه خاطرنشان كرد: این ایده‌ای بسیار زیبا و جالب است كه امسال حوزه هنری آن را انجام داده است. اجرای زنده موسیقی فیلم‌ها به نظرم بدعت زیبایی از طرف حوزه هنری است و امیدوارم این حركت ادامه داشته باشد.

 

به نظرم موسیقی دراماتیك‌ ما قابلیت‌های زیادی در اجرا دارد و می توانیم این كار را حتی در حوزه‌های دیگر مثل حوزه كودك و نوجوان به صورت زنده انجام دهیم. اولین قدم را حوزه هنری در این زمینه برداشته و قطعا كمك زیادی به موسیقی فیلم‌ها می‌كند.

 

این تنظیم كننده موسیقی با اشاره به اجرای موسیقی فیلم هایی مثل «دوئل»، «سربداران»، «روز واقعه»، «قدمگاه»، «مریم مقدس»، «مردان آنجلس»، «كوچك جنگلی»، «وضعیت سفید»، «خیلی دور، خیلی نزدیك» و «شب دهم» در مراسم اختتامیه جشنواره رویش بیان كرد: در ساخت موسیقی فیلم‌های دینی می‌توان از یك فضای دینی و بومی بهره گرفت. اگر فیلم در یك منطقه جغرافیایی خاص اتفاق افتاده می‌توان از موسیقی بومی منطقه استفاده كرد. اگر نه مثل موسیقی بقیه فیلم‌ها ساخته می‌شود و حتما باید حس و حال و روح حاكم در فیلم را به مخاطب انتقال دهد.

 

اردیانی در پایان گفت: اگر محلی كه فیلم در آنجا ساخته می‌شود خصوصیت ساخت موسیقی بومی و دینی را داشته باشد، می‌توانیم از موسیقی محلی آن منطقه استفاده كنیم. اگر موسیقی بوشهری باشد مطمئنا از آلات موسیقی این منطقه استفاده می‌شود. این موضوع ارتباط زیادی به ساز و موسیقی در مذهب آن شهر دارد. برای مثال موسیقی فیلم  كوچك جنگلی بر اساس ملودی‌های منطقه دیلمان ساخته شده و مخصوص آن منطقه است. استفاده از موسیقی بومی یكی از نقاط بارز این قطعه موسیقایی است.

 

شایان ذكر است، اختتامیه جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش روز جمعه هشتم اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

 

 

 منبع: پایگاه خبری حوزه هنری

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...