رونمایی از اثر جدید «علیرضا افتخاری»+تصویر
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴


در افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار انجام شد

رونمایی از اثر جدید «علیرضا افتخاری»+تصویر

«علیرضا افتخاری» خواننده برجسته ایران در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، از اثر جدید خود با نام «گردان نانواها» رونمایی کرد.

 

 

 

 

 

13941008181511616812084راه‌نوا- شب گذشته آیین افتتاحیه ششمین دوره جشنواره عمار، در سالن حجاب آغاز شد.

 

در افتتاحیه این جشنواره که با حضور خانواده شهدای مسیحی و شهدای اهل سنت مبارزه با داعش برگزار شد، از  برگزیدگان بخش‌های «نماهنگ»، «تیزر تبلیغاتی و آگهی بازرگانی»، «فیلم ما» و «نقد و مقالات سینمایی» و «پوستر فیلم» تقدیر شد.

 

تقدیر ویژه از «گردان نانوایان خانوک»

در ادامه افتتاحیه ششمین جشنواره عمار، امسال نیز همانند دوره گذشته، این بار، با پخش کلیپی، ضمن معرفی «گردان نانواها خانوک»، به عنوان فعالان مردمی انقلاب اسلامی از ایشان تقدیر شد. مردم روستای خانوک در بحبوحه انقلاب اسلامی نقش پررنگی در ساماندهی حرکت‌های مردمی علیه رژیم ظاغوت در استان کرمان داشتند و به جهت تقید مذهبی و انقلابی بودن مردم، این روستا به «قم دوم» معروف شده بود.

 

اهالی این روستا، بعد از شروع جنگ تحمیلی نیز نقش مهمی در پشتیبانی رزمندگان ایفا کردند، به طوری که در طول هشت سال دفاع مقدس، بانوان این روستا که به «گردان نانواها خانوک» معروف شده بودند، دو نوع نان محلی «نرمه» و «بربری»(متفاوت از بربری‌های مرسوم) را در خانه‌های خود تهیه و برای جبهه‌های جنگ می‌فرستادند.

 

«گردان نانواها خانوک» که بیش از 100 نفر از بانوان روستا را شامل می‌شد، علاوه بر تهیه و ارسال نان، میوه‌ها و سوغات محلی را نیز برای رزمندگان تهیه و ارسال می‌کردند. همچنین در کنار این فعالیت‌ها، ضمن شستن لباس رزمندگان، به خیاطی و تهیه لباس برای جبهه نیز می‌پرداختند.

 

 مسئول این بانوان جهادگر، خانم زهرا اسدی نام داشت که به «کَل زهرا» و «چریک پیر» معروف بود و همه هماهنگی‌ها و ارتباطات را برعهده داشت. شخصیت این بانوی جهادگر و فعالیت‌های وی باعث شده بود که سردار حاج قاسم سلیمانی نیز که در آن سالها فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را برعهده داشت، با وی آشنا باشد و چند بار هم در موقعی که او بیمار شده بود، به عیادتش رفته بود. همچنین سردار سلیمانی در مراسم تشییع جنازه این بانوی جهادگر، از خانواده وی خواسته بود که بر روی سنگ مزارش عبارت «چریک پیر» را بنویسند. 

 

گفتنی است روستای «خانوک» از توابع زرند استان کرمان است که از سال 1374 به عنوان یکی از شهرهای بخش مرکزی شهرستان زرند درآمد، اهالی این روستا در طول هشت سال جنگ تحمیلی، حدود 70 شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

 

علیرضا افتخاری، ترانه «گردان نانواها» را به بانوان جهادگر خانوک تقدیم کرد

پس از این برنامه، علیرضا افتخاری، از خوانندگان موسیقی کشور، ترانه «گردان نانواها» را در تقدیر از «کَل زهرا» و فعالان پشت جبهه هشت سال دفاع مقدس در روستای خانوک و سراسر کشور به صورت زنده اجرا کرد. این اثر توسط «باشگاه ترانه و موسیقی راه» تولید شده است.

 

افتخاری پیش از اجرای این قطعه، سخنانش را با شعر حافظ، «هر آن که جانب اهل خدا نگه دارد، خداش در همه حال از بلا نگه دارد» آغاز کرد و گفت: وفاداری حلقه گمشده‌ای است که این روزها بسیار سخت یافت می شود، وفاداری سرمایه بچه‌های جبهه بود و آن اهل دلان، هنر پرواز را به خوبی می‌شناختند. وی با بیان این که در این چند ساله دوستان و بسیاری از نزدیکانم مرا از دایره ی رفاقت خود خط زدند، گفت: من هرگز دستم را به ناحق جلوی کسی دراز نکرده و نخواهم کرد.

 

این خواننده مطرح کشور در پایان سخنانش تصریح کرد: اگر روزی گذرم به امثال «کَل زهرا» افتد خاک پایش را توتیای چشم خود می‌کنم.

 

تقدیر از برگزیدگان بخش‌های فیلم ما، تیزر و نماهنگ

در ادامه این مراسم از برگزیدگان بخش تیزر، فیلم ما و نماهنگ تقدیر به عمل آمد. برای تقدیر از برگزیدگان این بخش از خانواده شهیدان باغبانی، صدرزاده و نوروزی برای حضور دعوت شد.

 

در بخش «نماهنگ»، هیئت داوران بین 30 اثر راه‌یافته به بخش مسابقه، در نهایت هفت اثر «اشک آینه»، به‌کارگردانی وحید امینی، «تک‌فرزندی»، به‌کارگردانی محمدحسن فلاح، «شبیه افسانه‌ها»، به‌کارگردانی محمدرضا رضائیان، «لبیک» و «مرگ = آمریکا»، به‌کارگردانی مشترک حسین و محمد بوشهری، «ماه نیزه‌ها»، به‌کارگردانی مصطفی هیودی و «من کالای ایرانی را انتخاب می‌کنم» به‌کارگردانی محمد رضوانی‌پور را به‌عنوان نامزدهای دریافت فانوس بخش «نماهنگ» ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، انتخاب کردند.

 

لوح افتخار اول این بخش به اثر «من کالای ایرانی را انتخاب می‌کنم» به‌کارگردانی محمد رضوانی‌پور و لوح افتخار دوم به «شبیه افسانه‌ها»، به‌کارگردانی محمدرضا رضائیان هدیه شد. فانوس این بخش از جشنواره عمار به هیچ‌یک از آثار فوق تعلق نگرفت.

 

در ادامه می‌توانید گزارشی تصویری از این اجرا را در «راه‌نوا» مشاهده نمایید.

 

 

IMG00093336

 

IMG00111571

 

IMG00131828

 

139410082106161766812554

 

IMG00140229

 

IMG00120057

 

IMG00122736

 

 

 

 

 

منبع: اختصاصی «راه‌نوا»

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...