آمده‌ایم تا بجنگیم
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵


آریا عظیمی‌نژاد در آستانه برگزاری تازه‌ترین کنسرت خود

آمده‌ایم تا بجنگیم

آریا عظیمی‌نژاد نوازنده و آهنگساز کشور در آستانه برگزاری تازه‌ترین کنسرت خود در بخش تلفیقی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر از برگزاری کنسرتی کاملاً متفاوت با بهره‌گیری از موسیقی مقامی سخن گفت.

 

راه‌نوا- آریا عظیمی‌نژاد در این نشست رسانه‌ای که روز شنبه ۱۸ دی ماه به بهانه برگزاری کنسرت‌های بخش تلفیقی سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار وحدت تهران برگزار شد، بیان کرد: موسیقی نواحی علاقه شخصی من است و من حتی این موسیقی را از موسیقی سنتی و ردیفی خودمان جذاب‌تر می‌دانم، به همین جهت موسیقی که قرار است در این کنسرت پیش‌روی مخاطبان قرار دهم، مبتنی بر همین تفکری است که به آن اشاره کردم. ما آمده‌ایم تا گونه‌ای دیگر از شنیدن موسیقی مقامی ایران را درست کنیم و از آنجا که خودم علاقه‌ بسیار زیادی به موسیقی راک دارم، تلاش کردم تا با یک برگشت به این فضا، فرم را به فضای آلترناتیو برسانم.

 

وی ادامه داد: هدف تشکیل این گروه موسیقایی که تعدادی از دوستان حرفه‌ای من در عرصه نوازندگی عضو آن هستند، فعالیت در اجراهای برون‌مرزی است به طوری که می‌خواهیم بستر را جوری به وجود آوریم که موسیقی مقامی ایران برای شنوندگان تمام دنیا جذاب باشد. به همین جهت بعد از اجرای در جشنواره، برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت در فستیوال‌ها و رویدادهای مختلف دنیا برنامه‌ریزی کردیم که اولین آن، حضور در فستیوال مونیخ آلمان است.

 

عظیمی‌نژاد یادآور شد: بعد از اینکه از ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر با من تماس گرفتند و پیشنهاد حضور این گروه در جشنواره را ارائه دادند، بنده با کمال میل قبول کردم چراکه اعتقاد شخصی‌ام این است که این ما هستیم که می‌توانیم به موسیقی و جشنواره‌ها احترام، اجر و قُرب بدهیم.

 

وی با اشاره به مشکلات پیش‌روی حوزه موسیقی تصریح کرد: اگر بخواهیم فکر کنیم همه چیز بد است و ما به همین دلیل نباید حضوری در عرصه موسیقی داشته باشیم، به اعتقاد من ثمره‌ای ندارد پس باید جنگید، کار کرد و نقصان‌ها را جبران کرد.

 

این نوازنده و آهنگساز با اشاره به قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌کنند، گفت: اجرای قطعاتی برگرفته از موسیقی مناطق مازندران، جنوب البرز، کردستان، خراسان و استان هرمزگان به همراه خوانندگی بزرگوارانی چون استاد اسحاقی، استاد خالو قنبر راستگو و تعدادی دیگر از هنرمندان بومی مناطق، بخش اصلی برنامه‌های ما را تشکیل می‌دهند. ما معتقدیم یک موسیقی اجرا می‌کنیم که در فرازهای آن، نشانه‌های خوبی از موسیقی مقامی دیده می‌شود که می‌توان بر اساس بداهه‌نوازی و فضایی که از قبل تعیین شده، به اتفاق خوبی رسید.

 

عظیمی‌نژاد در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: نغمات کار بسیار جذاب هستند که متأسفانه حتی در میان موزیسین‌های ما نیز ناشناخته ماندند؛ این نغمات، نغمات بسیار عجیبی هستند که ما سعی داریم در کنسرت پیش‌رو قطعاتی از آنها را به مخاطب ارائه دهیم.

 

 

 

 

 

 

منبع: مهر

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...