آماده شدن 12 ساعته «ای دریغا»، مثل معجزه بود
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۳


گفتگویی با محمد گلریز درباره خاطرات روز رحلت امام و سرود «ای دریغا»

آماده شدن 12 ساعته «ای دریغا»، مثل معجزه بود

هنوز برای خیلی‌ها جای سوال است که چگونه در عرض ۱۲ ساعت، سروده فی‌البداهه استاد سبزواری را با آهنگسازی شکوهی به صداوسیما تحویل دادیم.

.
این خواننده سرودهای انقلابی در خصوص خوانده قطعه آهنگ “ای دریغا” به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) گفت: به خوبی خاطرم است که روز رحلت امام خمینی(ره) در محل کار خود مشغول بودم که مانند همه مردم از طریق رادیو خبر درگذشت ایشان اعلام شد و مسلما بنده هم مانند سایر مردم هم از یک اندوه فراوان برخوردار بودم و دچار بهت شده بودم بطوری که این خبر جز باور ناپذیرترین خبر دوران زندگی‌ام بوده است.

وی افزود: پس از شنیدن این خبر ناگوار، همه مردم می‌خواستند با اقدام و کاری ارادت خود را به امام نشان دهند تا به نوعی خود را در این غم بزرگ شریک بدانند که من هم فکر خواندن سرود به ذهنم خطور کرد.

.

…………………….golriz111

.

گلریز افزود: در همان حال که به فکر ساخت سرودی بودم که محمدعلی شکوهی ، آهنگساز سرود “ای دریغا” با من تماس گرفت و گفت “استاد سبزواری، شعری را بصورت فی البداهه در خصوص رحلت امام(ره) سروده‌اند و من (شکوهی) هم کار آهنگسازی آن را می‌خواهم شروع کنم و هیچ گزینه‌ای هم غیر از تو(گلریز) به ذهنم خطور نمی‌کند هستی ؟” که البته بنده هم با کمال میل و افتخار پذیرفتم.

وی در ادامه در خصوص ضبط و تولید کار در شب رحلت امام گفت: اینکه در عرض 12 ساعت، سروده فی‌البداهه استاد سبزواری را با آهنگسازی محمدعلی شکوهی به صداوسیما دادیم، فقط یک معجره در کار بود زیرا به  اتقاق خیلی‌ها این اثر جز بهترین آثار انقلابی به شمار می‌رود.

 

وی در خصوص حس و حال خواندن ” ای دریغا” در روز رحلت امام گفت: به واقع هیچ کدام از ما روحیه خوبی برای ضبط و اجرا نداشتیم اما از آنجا که این اثز با عشق به امام و عاشقانش می ساختیم کلی انرژی می‌گرفتیم و دقیقا خاطرم است هنگام  ضبط  آهنگ از چنان حس عجیبی برخوردار بودم  که هیچ گاه تجربه نکرده بود

گلریز در پایان گفت: یکی از نکات جالب توجه که هیچ گاه از ذهنم نمی رود این است که وقتی نوار “ای دریغا” همان شب رحلت به بچه های صداوسیما رساندیم تا زمان پخش خیلی‌ها متعجب شده بودند که چطور در عرض 12 ساعت آن هم بدون هیچ آمادگی این کار را تحویل داده ایم.

.

منبع: نسیم

.

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...