آلبومی که بازگوکننده‌ی وضعیت آشفته‌ی آمریکا است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۲ شهریور ۱۳۹۵


«Revolution Radio» اثر جدید گروه «Green Day»

آلبومی که بازگوکننده‌ی وضعیت آشفته‌ی آمریکا است

آلبوم جدید گروه Green Day به وضعیت آشفته‌ی این روزهای آمریکا همچون تیراندازی‌های دسته جمعی، اعتیاد و رسانه‌های اجتماعی پرداخته است.

 

 

photo_2016-08-23_13-46-22راه‌نوا- آلبوم جدید   Green Day به نام Revolution Radio مجموعه‌ای از آهنگ‌هایی است درباره‌ی وضعیت آشفته‌ی آمریکا در سال جاری (۲۰۱۶). آرمسترانگ در مورد آهنگ «Bang Bang» این آلبوم گفت: این آهنگ موج اخیر کشتار جمعی در آمریکا را پیش گویی می‌کند. این آهنگ درباره‌ی فرهنگ تیراندازی‌های دسته جمعی‌ است که در آمریکا اتفاق می‌افتد و همچنین سندرم خودشیفتگی در رسانه‌های اجتماعی.»

 

آرمسترانگ درباره‌ی تلاش برای نگاه از منظر یک قاتل در این آهنگ گفت: «وارد شدن به ذهن فردی این چنینی بسیار عجیب و غریب بود. بعد از این که «Bang Bang» را نوشتم تنها کاری که دلم می‌خواست انجام دهم این بود که از ذهن این آدم خارج شوم چرا که مرا به وحشت می‌انداخت. من حتی نخواهم گفت که هدفم این بود این آدم را درک کنم تنها تلاش می‌کردم که از این کاراکتر سر در بیاورم. این عمل بدون اینکه متظاهرانه به نظر برسد تلاشی بود برای انعکاس کمابیش این فرهنگ.»

 

 در این آلبوم آهنگ‌های شخصی نیز وجود دارد همانند «Ordinary World» و این آلبوم همانند  آلبوم «American Idiot» مطلقا سیاسی نیست اما اکثر آهنگ‌ها به موضوعات اجتماعی ضروری اشاره می‌کنند.

 

به گفته‌ی آرمسترانگ  آهنگ «Still Breathing» شاهکاری است که از زندگی یک فرد معتاد به زندگی یک قمار باز رفته و سپس وارد زندگی یک مادر و یک سرباز می‌شود و  نشان می‌دهد که چگونه ما همگی به نوعی به هم گره خورده‌ایم.

 

او همچنین توضیح داد: این آلبوم جو سیاسی حال حاضر را منعکس می‌کند علی‌الخصوص «ترس» و «خشم» پیرامون کاندیداتوری دونالد ترامپ.

 

آرمسترانگ به رولینگ استون گفت: «این بیشترین هرج و مرجی است که در یک انتخابات دیده‌ام. بسیار عجیب است. من نمی‌خواهم چیزی به این انزجار یا خشم اضافه کنم. تلاش من فقط اینست که آنچه هست را منعکس کنم. این اولین باری است که انتخاباتی دستخوش ترس و خشم می‌شود و فکر می‌کنم با هردوی آنها، ما در این حالت جنگ و گریز هستیم. همه وحشت زده‌اند. هیچکدام از طرفین نمی‌توانند دیگری را توجیه کنند چرا که همه درگیر ترس و وحشت‌اند و چیزی ما بین این دو وجود ندارد. در یک کلمه، این همان چیزی است که این اثر منعکس می‌کند. اما من سعی می‌کنم تا به خودم نیز به عنوان بخشی از این مشکل نگاه کنم.

 

آرمسترانگ ادامه داد: «این آهنگ‌ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوشته شدند. جالب است که ببینید چگونه آهنگ‌هایی مثل «Bang Bang» و «Say Goodbye» از استعاره و مجاز به حقیقت تبدیل شدند. این آهنگ به نحوی آینده را پیش گویی می‌کند.  

 

 

 

 

 

 

منبع: اختصاصی «راه‌نوا»

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...