«آغوش امن»؛ اولین تجربه‌ برای ساخت یک نماهنگ حرفه‌ای
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴


گفتگو با معاون تولید سفیرفیلم

«آغوش امن»؛ اولین تجربه‌ برای ساخت یک نماهنگ حرفه‌ای

حمیدرضا جعفریان، معاون تولید سفیرفیلم می‌گوید: ما تجربه کار نماهنگ را داشتیم اما به شکل حرفه ای و جدی نبود و اغلب از تصاویر آرشیوی استفاده کرده بودیم، اما در این کار تصمیم گرفتیم که این بار نماهنگی کاملا تولیدی بسازیم.

 

 

 

 

 

139406291125455486126693راه‌نوا- واقعه تشییع شهدای غواص به تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از خاطرات ماندگار انقلاب اسلامی است که تولیدات رسانه‌ای بسیاری با این موضوع ساخته و منتشر شده است.

 

در همین راستا مرکز مستندسازی سفیرفیلم اخیرا از ساخت نماهنگی با موضوع شهدای غواص با صدای یکی از خوانندگان مطرح کشور خبر داده است. این اثر «آغوش امن» نام دارد و رضا صادقی کار خوانندگی این نماهنگ را برعهده دارد. شعر این نماهنگ نیز از یاحا کاشانی است که این شعر برای نخستین بار در برنامه «امشب» شبکه یک سیما توسط علی ضیاء دکلمه شد.

 

حمیدرضا جعفریان، معاون تولید سفیرفیلم در این باره گفت: قبل از تشییع شهدای غواص، وقتی خبر پیدا شدن این شهدا منتشر شد با توجه به اینکه در فضای مذاکرات هم بود، دو ایده مطرح شد که در دستور کار ما قرار گرفت. ایده اول ساخت مستند «کربلای 94» بود با سوژه چند رزمنده غواص قزوینی عملیات کربلای 4 که خاطرات خود را از آن روزها بیان کنند، و دوم ساخت یک نماهنگ با موضوع شهدای غواص بود.

 

جعفریان در ادامه افزود: ما تجربه کار نماهنگ را داشتیم اما به شکل حرفه‌ای و جدی نبود و اغلب از تصاویر آرشیوی استفاده کرده بودیم، اما در این کار تصمیم گرفتیم که این بار نماهنگی کاملا تولیدی بسازیم.

 

معاون تولید سفیرفیلم در ادامه به نحوه ساخت نماهنگ «آغوش امن» اشاره کرد و گفت: ابتدا که ایده این کار مطرح شد ما به دنبال شعری بودیم تا بتوانیم کار را پیش ببریم که در برنامه «امشب» آقای علی ضیاء شعری از آقای «یاحا کاشانی» را خواندند و این شعر مورد توجه ما قرار گرفت. ما با آقای کاشانی ارتباط گرفتیم و از ایشان خواستیم که از شعرشان در این کار استفاده کنیم. ایشان پس از آنکه ایده را شنیدند، آقای «رضا صادقی» را پیشنهاد دادند که مورد استقبال ما قرار گرفت و کار را با آقای صادقی که بین خوانندگان ما هم چهره موجهی دارند، پیش بردیم.

 

وی ادامه داد: همزمان با تنظیم موسیقی، دوستان ما نیز در تولید برای این اثر سناریو نوشتند و پلان به پلان آنچه را که مد نظرشان بود، کشیدند و ایده‌ها را پیاده کردند تا نهایی شد. پس از هماهنگی گریمور، بازیگر و لوکیشن، کار را بعد از دو سه هفته پیش تولید، وارد مرحله تولید شد. کارگردانی این کار برعهده آقایان علی طادی و محمدمهدی فکریان بود.

 

جعفریان ضمن برشمردن ویژگی‌های این اثر، «آغوش امن» را کاری قابل قبول و تاثیرگذار دانست و ادامه داد: این اثر با همکاری خانه موسیقی و سرود بسیج تهیه و تولید شده است. من فکر می‌کنم «آغوش امن» به عنوان اولین تجربه، کار قابل قبولی است و می‌تواند اثرگذاری خوبی داشته باشد. باید اذعان کرد که قالب نماهنگ، قالبی است که جای خودش را پیدا کرده است و برای مخاطب جذابیت دارد؛ چون هم کوتاه است، هم موسیقی و شعر دارد و تصویر و صدا مکمل هم می‌باشند که برای مخاطب جذاب است.

 

معاون تولید سفیرفیلم، در پایان از عزم این مرکز برای ساخت نماهنگ‌های بیشتر خبر داد و گفت: ما به عنوان یک کار جدید در سفیر، طرح ورود بیشتر به این فضا را داریم. زیرا ساخت نماهنگ از ساخت یک مستند کم دردسرتر است، اما در عین حال هزینه زیادی دارد. در این مسیر یکی از محدودکننده‌های جدی ما بحث امکانات و هزینه‌هاست که اگر بتوانیم با رایزنی‌ها آن را تأمین کنیم، حتما این مسیر را ادامه خواهیم داد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...