آثار تولید شده توسط «سوره مهر» در عرصه موسیقی
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵


گفتگویی با «رضا مهدوی» در مورد؛

آثار تولید شده توسط «سوره مهر» در عرصه موسیقی

رضا مهدوی با حضور در غرفه سوره مهر گفت: شرایط چاپ و نشر همچون سال‌های گذشته پر رونق نبود؛ اما سوره مهر موفق شد با تلاش شبانه‌روزی تمام همكاران در عرصه موسیقی آثار گران‌سنگی را منتشر كند.

 

 

 

 

۲۰۱۶۰۵۱۰۱۰۵۴۳۶gb-photo_2016-05-10_10-00-56راه‌نوا- رضا مهدوی در گفت‌وگویی با بیان اینکه با کتاب بینش و موسیقی که به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده، در نمایشگاه کتاب حضور دارد، اظهار کرد: این اثر پژوهشی دربردارنده مجموعه مقالات استاد تقی بینش و مجموعه مقالت دیگر اساتید موسیقی و مجموعه سخنرانی ها و تالیفاتی که درباره ایشان است که در جلد نخست کتاب با عنوان «بینش و موسیقی» منتشر شده است.

 

وی اظهار کرد: زنده یاد استاد تقی بینش به عنوان پدر نسخه شناسی موسیقی ایران مطرح بود و در دانشگاه‌های ایران تدریس می کرد. ایشان تحقیق در حوزه موسیقی را برای نسل نو زنده کرد.

 

مهدوی همچنین گفت: استاد بینش با آنکه شاگردان بسیار خوبی تربیت کرد، اما هنوز فقدانش پیدا می شود. از این جهت بنده و دوستان تلاش کردیم هر آنچه مربوط به این شخصیت فرهنگی، ادبی و موسیقایی کشور است، به رشته تحریر دربیاوریم.

 

مهدوی درباره دیگر تولیدات دفتر موسیقی انتشارات سوره مهر نیز گفت: شرایط چاپ و نشر همچون سال های گذشته پر رونق نبود، اما سوره مهر موفق شد با تلاش شبانه روزی تمام همکاران در عرصه موسیقی آثار گران‌سنگی همچون «شیوه اجرای تقسیمات ناهمگون زمانی دست راست و چپ ساز پیانو» اثر مصطفی کمال پور تراب، جلد اول «نظری ساختاری بر موسیقی ایران» اثر دکتر فریدمنش، «تا بر دمیدن گل ها» اثر محمدرضا فیاض، «ردیف آقا حسین قلی و ردیف عالی شهنازی» اثر فرهاد ارژنگی، «فرهنگ نامه موسیقی تربت جام» نوشته آقای محمدی، «هفت دستگاه موسیقی ایران» نوشته مجید کیانی را در سالی که گذشت تولید کند.

 

وی خاطرنشان کرد: چاپ دوم «ردیف موسیقی دستگاه های ایرانی» اثر برونو نتل، چاپ سوم «آیین دف نوازی» اثر مهرداد کریم خاوری و چاپ دوم «رفاقت با سازها» اثر فاطمه ملکی از دیگر آثاری است که سوره مهر به بازار نشر عرضه کرده است.

 

مهدوی درباره ارتباط آثار موسیقایی سوره مهر با هنر انقلاب نیز گفت: هر اثری که مباح و متعهد باشد، به انقلاب خدمت می کند و باعث رشد و اعتلای هنر انقلاب اسلامی می شود. نمی توانیم ریز شویم که در آثار هنری باید نمادها و المان هایی را استفاده کرد که نشان دهنده انقلاب اسلامی باشد.

 

وی تصریح کرد: نهادهای فرهنگی و هنری انقلابی باید جاذب باشند و هنرمندان را به گرد خود جمع کنند. می‌توانیم ادعا کنیم مضامین برگرفته از فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در آثار موسیقایی سوره مهر نیز حضور دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...