آثارمان معرف ما خواهند بود
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳


گفتگو با یکی از عوامل «گروه ارزشی نبض»

آثارمان معرف ما خواهند بود

در خصوص اسامی خوانندگان این اثر، هدف من و تمام افراد حاضر در این گروه این بوده که شخص خاصی مطرح نشود و بیشتر تلاش این بوده تا اثر و محتوای آن اثر مطرح و شنیده شود. در حقیقت هدف ما مطرح شدن جریان است یعنی جریان موسقی ارزشی. و به همین دلیل قرار نیست که اسامی خوانندگان را تا پایان همکاری این گروه هیچ یک از مردم عزیز بدانند و دوست داریم که اسم گروه به جای اسم خواننده مطرح شود و بیشتر هدف این است که مخاطبان ما را با آثارمان بشناسند تا با اسم خوانندگان.

 

 

 

 

33112111اختصاصی راه‌نوا

اشاره: چندسالی است که در آستانه دهه فجر، رویش‌های تازه‌ای از موسیقی جوان انقلاب اسلامی مطرح و معرفی می‌شود. این روزها گروهی از خوانندگان جوان و آینده‌دار موسیقی که صدای آنها را بعضاً در آثار قبلی‌شان به صورت فردی شنیده بودیم به عنوان «گروه موسیقی ارزشی نبض»، خود را با قطعه «خط قرمز» معرفی کرده‌اند.

 

این قطعه، از آثاری است که با توجه به فضای رسانه‌ای اخیر در فرانسه علیه پیامبر اسلام، تهیه شده است. آنچه می‌خوانید، مصاحبه با یکی از خوانندگان این گروه است که از ما خواست نامش در اینجا ذکر نشود.

 

-گروه موسیقی «نبض»، چطور و با چه هدفی تشکیل شد؟

برادر ما «علی ثابت‌قدم» سیاست‌گذار و بانی این حرکت بوده. ایشان از مدت‌ها قبل گفتند که من در نظر دارم به جای مطرح کردن یک خواننده، یک گروه ارزشی را مطرح کنم و هدف هم توسعه‌ی موسیقی ارزشی در کشور است. این گروه چند روز است که به سرانجام رسیده ولی در حقیقت از مدت‌ها قبل برای تشکیل این گروه تحقیق و برنامه‌ریزی شده بود.

 

18

 

-چه افرادی در اثر جدید «خط قرمز» حضور داشتند؟

در خصوص اسامی خوانندگان این اثر، هدف من و تمام افراد حاضر در این گروه این بوده که شخص خاصی مطرح نشود و خیلی دوست نداریم برویم روی این بحث کلیشه‌ای که تا گفتند اثری تولید شده ابتدا بگویند با صدا و یا آهنگسازی چه کسی؟ و بیشتر تلاش این بوده تا اثر و محتوای آن اثر مطرح و شنیده شود. در حقیقت هدف ما مطرح شدن جریان است یعنی جریان موسقی ارزشی. و به همین دلیل قرار نیست که اسامی خوانندگان را تا پایان همکاری این گروه هیچ یک از مردم عزیز بدانند و دوست داریم که اسم گروه به جای اسم خواننده مطرح شود.

 

54ض3

 

-فکر نمی‌کنید اگر از خواننده مطرحی در این گروه استفاده می‌کردید به دیده شدن بهتر اثر کمکی کرد؟

شاید، ولی این حرکت پایه‌ها و اصولش با دیگر آثاری که به صورت فردی در فضای موسیقی کشور وجود دارد؛ متفاوت است.

شما به این موضوع توجه کنید یک فرد در چه سطحی از اخلاق و بالاتر از آن تقوا باید باشد که اثری تولید کند تا همه بشنوند ولی از خود نامی نبرد. الان هر فردی اثری هنری تولید می‌کند دوست دارد که آن اثر را به نام خود ثبت کند اما دوستانی که ما افتخار داریم با آن‌ها همکاری کنیم با این مشکل گمنامی کنار آمدند و فقط و فقط تمام عشق‌شان این است که مردم این اثر را بشنود و استفاده کنند و بیشتر هدف این است که مخاطبان ما را با آثارمان بشناسند تا با اسم خوانندگان.

 

19

 

-این گروه در حول چه موضوعاتی فعالیت خواهد کرد؟

ببینید، اصلا اسم ما «گروه موسیقی ارزشی نبض» است. قرار نیست در موضوعاتی که از دید ما بی‌ارزش و یا ضدارزش است فعالیت داشته باشیم. منتها تعریف ما از ارزش متفاوت است. برای مثال ما داریم اثری تولید می‌کنیم برای شخص «نتانیاهو» که فضای تنظیم و آهنگسازی آن یک فضای متفاوتی است؛ یعنی معمولا اگر کسی بخواهد در مورد اسرائیل و مساله‌ی فلسطین اثری تولید کند اثری کاملا حماسی خواهد بود ولی این اثر در قالب طنز است. ظاهر بعضی از کارهای ما شاید آن فضای موسیقی ارزشی را به ذهن دوستان متواتر نکند اما فحوا و مفهوم کار حول مسائل ارزشی خواهد بود.

 

16

 

-کار بعدی گروه، چه زمانی منتشر می‌شود؟

کار بعدی گروه هم کاری است با نام 57 که امشب میکس و مستر آن تمام خواهد شد و از فردا به دنبال پخش آن خواهیم بود که احتمالا آن هم با کلیپ تصویری همراه خواهد بود البته با تصاویر آرشیوی.

 

-صحبت پایانی شما برای شنوندگان آثار «گروه ارزشی نبض»؛

در پایان باید این نکته را هم بگویم: من اعتقاد دارم که این گروه قطعا جریان‌ساز خواهد شد.

 

می‌توانید قطعه‌ی «خط قرمز» را در اینجا مشاهده و دانلود نممایید.

 

 

 

 

 

نظرات

    Narcissus
    چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴

    امروز توی سالن نژاد فلاح اومدن و واقعا ازشون و آهنگ با محتواشون خوشم اومد…
    متعجب شدیم چرا خودتون رو معرفی نکردید؟
    بهتون افتخار می کنیم و منتظر آهنگ جدیدتون هستیم!

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...