نخستین جایزه ملی نقد ادبی قیصر امین‌پور
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳


همزمان با هشتمین سالگرد درگذشت قیصرامین‌پور

نخستین جایزه ملی نقد ادبی قیصر امین‌پور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به منظور تجلیل از جایگاه علمی و ادبی شاعر و پژوهشگر فقید قیصر امین‌پور و پاسداشت پدیدآورندگان حوزه نقد و نظریه‌های ادبی نخستین جایزه ملی نقد ادبی قیصر امین‌پور را برگزار می‌کند.

 

 

 

 

299982راه‌نوا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به منظور تجلیل از جایگاه علمی و ادبی شاعر و پژوهشگر فقید قیصر امین‌پور و پاسداشت پدیدآورندگان حوزه نقد و نظریه‌های ادبی نخستین جایزه ملی نقد ادبی قیصر امین‌پور را برگزار می‌کند.

 

همایون قنواتی با بیان این خبر افزود: این اداره کل در نظر دارد سال آینده همزمان با هشتمین سالگرد درگذشت این شاعر ادیب با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی استان خوزستان این رویداد را در حوزه نقد و پژوهش‌های ادبی برگزار کند.

 

او توضیح داد: با توجه به بررسی‌های کارشناسی و خلأیی که در زمینه تجلیل از پدیدآورندگان و کوشندگان نقد و نظریه‌های ادبی وجود دارد و از سویی نقش تاثیرگذاری که شاعران و نویسندگان استان خوزستان در جریان‌های ادبی معاصر داشته‌اند برگزاری این رخداد علمی و فرهنگی در استان خوزستان که متناسب با شان علمی زنده‌یاد قیصر امین‌پور است ضروری به نظر می‌رسد.

 

به گفته قنواتی، در بخش ویژه این جایزه از پژوهش‌ها و آثاری که با موضوع قیصر امین‌پور و آثار وی تالیف شده باشند حمایت و قدردانی خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...