منظور از عشق، همان ذکری است که دل‌ها را به خدا وصل می‌کند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳


گفتوگو با «غلامعلی کویتی‌پور»

منظور از عشق، همان ذکری است که دل‌ها را به خدا وصل می‌کند

صبح امروز نشست خبری کنسرت «نوای عاشقی» با حضور غلامعلی کویتی‌پور خواننده در وزارت کشور برگزار شد. کویتی‌پورگفت: دوست دارم قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود پنهان بماند تا مردم به نوعی شگفت‌زده شوند چراکه خود من وقتی در کنسرتی شرکت می‌کنم دوست دارم قطعات برایم غیرمنتظره باشد.

 

 

 

 

5789راه‌نوا- صبح امروز نشست خبری کنسرت «نوای عاشقی» با حضور غلامعلی کویتی‌پور خواننده و حماسه‌خوان، محمود سراجی مدیر موسسه حافظ و بهنام صبوری رهبر ارکستر نوای عاشقی در وزارت کشور برگزار شد.

 

غلامعلی کویتی‌پور در ابتدای این نشست گفت: دوست دارم قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود پنهان بماند تا مردم به نوعی شگفت‌زده شوند چراکه خود من وقتی در کنسرتی شرکت می‌کنم دوست دارم قطعات برایم غیرمنتظره باشد.

 

وی افزود: سرنوشت ما این بود که شهر مرزی ما وارد جنگ شود و مردم شهرم آواره شوند. در این فضا شرایط برای ادامه فعالیت‌های موسیقیایی‌ام فراهم نبود بنابراین من هم بنا بر تجربه‌ای که داشتم تصمیم گرفتم اشعاری را در قالب حماسه‌خوانی ارائه دهم. با توجه به اینکه کار برای مردم و خدا بود در مقطع زمانی جنگ توانست تاثیرگذاری زیادی داشته باشد.

 

این حماسه‌خوان ادامه داد: به همه سبک‌های موسیقی اعتقاد دارم حتی اگر اثری باب میلم نباشد و ملودی‌اش را دوست نداشته باشم تا انتها آن را گوش می‌کنم. دوست داشتم آلبوم سومی داشته باشم تا تمام رضایتمندی‌ام از موسیقی را در آن ارائه دهم. آن چیزی که من تاکنون ارائه داده‌ام تنها 30 درصد از نگاه موسیقیایی من بوده از این پس تلاش خواهم کرد که با نهایت توان و با انرژی کارم را ادامه دهم و خاطرات کم‌کاری 37 سال گذشته را که از فضای موسیقی دور بوده‌ام از ذهن پاک کنم.

 

در ادامه این نشست سراجی در خصوص لغو کنسرت کویتی‌پور که پیش از این قرار بود در برج میلاد برگزار شود گفت: برای برنامه خیمه‌ها و نجواها که توسط شهرداری تهران و به صورت فصلی برگزار شد آقای کویتی‌پور حضور داشتند و به اجرای برنامه هم پرداختند اما کنسرتی که قرار بود برگزار شود به دلیل محدودیت فضای تمرین و فضای کم تمرین گروه لغو شد و تصمیم گرفتیم که کنسرت را در مکان و زمانی مناسب‌تر برگزار کنیم.

 

کویتی‌پور در ادامه با اشاره به قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود گفت: در این کنسرت یک کار مختص عاشورا به اجرا درخواهد آمد و بقیه قطعات نیز جدای از فرهنگ عاشورایی نیست و این که گفته شود ما یک قطعه عاشورایی گذاشته‌ایم تا بتوانیم مجوز اخذ کنیم درست نیست. البته در این کنسرت قطعه عاشقانه، احساسی و اجتماعی هم داریم اما وقتی از عشق صحبت می‌کنیم منظورمان همان ذکری است که دل‌های ما را به خدا وصل می‌کند.

 

 

th

 

 

کویتی‌پور در خصوص حواشی تولید آلبوم غریبانه دو نیز گفت: وقتی این آلبوم به بازار رفت، من با صداقت رفتم و اعلام کردم که نوارها را جمع‌آوری کنند البته این به خاطر کویتی‌پور نبود این به خاطر ملودی‌هایی بود که برای من و برای خاطره جمعی مردم به نوعی قداست خاصی داشتند.

 

وی افزود: اما متاسفانه هنوز هم رسانه ملی وقتی می‌خواهد از صدای من استفاده کند هماهنگ نمی‌کند و صدای دیگران را به نام صدای من پخش می‌کند. البته 30 سال است که این اتفاق تکرار می‌شود. دیگر نمی‌خواهم به خاطر این موضوع فکر کنم و ترجیح می‌دهم به آینده نگاه کنم چراکه انتشار این آلبوم برایم بسیار سنگین تمام شد.

 

وی در خصوص برگزاری کنسرتی در خرم‌شهر و آبادان نیز گفت: من در آنجا زندگی کردم و بزرگ شدم و با چشم خود به خاک رفتن همبازی‌ها و هموطنان و هم‌شهری‌هایم را دیده‌ام. امیدوارم روزی در شهر خودم کنسرت بگذارم و برای مردم شهرم سنگ تمام بگذارم.

 
 
 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...