سرود «ای ایران» در بلغارستان اجرا شد
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴


توسط گروه موسیقی سنتی «الامتو»

سرود «ای ایران» در بلغارستان اجرا شد

همزمان با ۲۲بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، سرود «ای ایران» با اجرای گروه موسیقی سنتی «الامتو» اعزامی از کشورمان به صورت زنده از تلویزیون ملی (شبکه اول) بلغارستان طنین انداز شد.

 

 

 

 

 

112783_origراه‌نوا-  همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سرود «ای ایران» ساخته روح الله خالقی با اجرای گروه موسیقی سنتی «الامتو» اعزامی از کشورمان(ایلام)، روز گذشته به صورت زنده از تلویزیون ملی (شبکه اول) بلغارستان طنین انداز شد.

 

در این برنامه پس از اجرای سرود، محمد علی کیانی، رایزن فرهنگی کشورمان در مصاحبه تلویزیونی خود، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دوستداران فرهنگ، تاریخ ایران و ایرانیان مقیم گفت: در 22 بهمن ماه مردم ایران در کشور خود انقلاب را رقم زدند که یکی از تحولات عظیم قرن بیستم و یکم به شمار می آید.

 

وی با اشاره به موسیقی سنتی ایرانی، گفت: موسیقی اقوام و ملل مختلف در قالب ملی و بومی براساس قواعد و مقررات خاصی تشکیل می‌شود. حوادث تاریخی، انقلاب‌ها، تمدن‌ها و … در پی‌ریزی مبانی موسیقی سنتی و ملی سهم بسزایی دارند.

 

کیانی با اذعان اینکه ایران از لحاظ موسیقی قدمت تاریخی و درخور توجهی دارد، اظهار کرد: این موسیقی اصیل از سال ها پیش از میلاد مسیح تا به امروز سینه به سینه در متن مردم ایران جریان داشته و آنچه دل‌نشین‌تر، ساده‌تر و قابل‌فهم تر بوده، امروز در دسترس است.

 

بنابر اعلام این خبر،گروه موسیقی سنتی «الامتو» از ایلام به سرپرستی جواد شوهانی و نوازندگی فرهاد فرهادپور، کمال شوهانی، حسن سالم و مهدی عزیزیان به همت رایزنی فرهنگی ایران طی ایام‌الله دهه مبارک فجر در بلغارستان، به اجرای برنامه می‌پردازند.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: دفاع پرس

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...