زبان هنر بهترین راه برای انتقال مفاهیم ارزشی و الهی در جامعه است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴


محمد گلریز:

زبان هنر بهترین راه برای انتقال مفاهیم ارزشی و الهی در جامعه است

گلریز بیان کرد: باید همه دست به کار شده و از موسیقی ارزشی و موسیقی که حس مقاومت را در مردم زیاد می کند با همه توان دفاع و حمایت کنیم.

 

 

 

 

4245517_615راه‌نوا- محمد گلریز خواننده کشور پیرامون جایگاه موسیقی در فرهنگ و هنر کشور و برگزاری کنگره شهدای موسیقی گفت: زبان هنر زبانی است که می شود توسط آن بسیاری از مفاهیم ارزشی و الهی را به سادگی به جامعه و مردم منتقل کرد. بر این اساس به نظر من هنر موهبتی است که خداوند به بندگان خاص خود عنایت کرده است.

 

وی افزود: ما از این هنر باید در راستای اهداف نیک، متعالی و سالم استفاده کنیم. بر این اساس یکی از این هنرها موسیقی است. در حقیقت اگر موسیقی فاخر، ارزشی و عرفانی باشد و دارای کلام خوب هم باشد بسیار تاثیرگذار است.

 

این خواننده موسیقی سنتی کشور ادامه داد: اگر خاطرتان باشد در اوایل انقلاب امام خمینی(ره) موسیقی متعهد را تائید کردند. این موضوع و این حمایت، فاکتور بسیار مهم و موثری در تائید این موضوع است که نقش موسیقی بر فرهنگ و تعالی مردم و جامعه تا چه اندازه مهم و غیرقابل انکار است.

 

گلریز خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوعات متوجه می شویم که تا چه اندازه موسیقی اثرگذار است. البته اگر موسیقی در راستا و مسیر سالم خود حرکت کند مفید و موثر است. ولی اگر از این مسیر و راه درست خارج شود زیانبار خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: آهنگ ها و موسیقی هایی هم که در اوایل دوران انقلاب اسلامی ساخته و تولید شد تاثرات بسیار فراوانی بر کشور و نوع حرکت مردم و رشد فرهنگ مقاومت و ایثار در آنها داشته است.

 

این خواننده موسیقی سنتی کشور یادآور شد: در برخوردهای مختلفی که با مردم کشور در اقشار گوناگون دارم می بینم که بسیاری از این موسیقی ها به ورد زبان بخش قابل توجهی از مردم، جوانان و نوجوانان تبدیل شده است.

 

گلریز متذکر شد: نکته مهم اینکه آن ملودی ها و اشعاری که این کارها بر اساس آن ساخته می‌شده آنقدر قوی و خوب بوده که مردم فراوانی در داخل کشور آن را بر زبان خود جاری می کنند. همچنین در بسیاری از مواقع مشاهده شده که تحت تاثیر این موسیقی ها، کارهای بسیار خوبی هم ساخته شده است.

 

وی در پایان تصریح کرد: بها دادن به موسیقی فاخر، خصوصا در این عرصه بسیار مهم و ضروری است. بر این اساس باید همه دست به کار شده و از موسیقی ارزشی و موسیقی که حس مقاومت را در مردم زیاد می کند با همه توان دفاع و حمایت کنیم.

 

 

 

 

 

 

منبع: نسیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...