دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و انقلابی بسیج
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴


3تا7 بهمن در شیراز برگزار می‌شود

دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و انقلابی بسیج

دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج با عنوان «ترنم بیداری» از 3تا7 بهمن در تالار حافظ شیراز با حضور گروه‌های سرود از سراسر کشور به رقابت خواهند پرداخت.

 

 

 

 

 

6630011254راه‌نوا-  دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج با عنوان «ترنم بیداری»  از 3تا7 بهمن در تالار حافظ شیراز با حضور گروه‌های سرود از سراسر کشور به رقابت خواهند پرداخت.

 

دبیر جشنواره سراسری “ترنم بیداری” با بیان اینکه گروه‌های سرود در این جشنواره از روز دوم بهمن وارد شیراز می شوند و تا روز 7 بهمن در این شهر حضور خواهند داشت اظهار داشت: عوامل و سیاستگذاران جشنواره در روز 3 بهمن با آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس دیدار خواهند داشت و در ادامه این  جشنواره گروه‌های سرود با حضور در حرم حضرت شاهچراغ(ع)، طی مراسمی در روز یکشنبه 4 بهمن‌ماه رقابت‌های خود را آغاز خواهند نمود.

 

وی با اشاره به اینکه جمعی از خوانندگان مطرح و ارزشی کشور به عنوان میهمان به این جشنواره دعوت شده‌اند ابراز داشت: در دومین دوره جشنواره سرودهای حماسی بسیج، اساتید و خوانندگانی نظیر علیرضا افتخاری، مجید اخشابی، محمد اصفهانی، استاد جمشیدجم، حسین کشتکار، جمشید عزیزخانی، استاد محمد گلریز، اسفندیار قره‌باغی و ستار سهرابی در مراسم حضور داشته و اجرا نیز خواهند داشت.

 

زارع خاطرنشان نمود: هادی آزرم، همایون رحیمیان، هوشنگ جاوید، رضا مهدوی، محمد میرزمانی، اسفندیار قره‌باغی و جمشید جم داوری جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج را عهده دار می باشند. 

 

وی افزود: در این جشنواره از اثرموسیقیایی آیت الله شهید شیخ باقر النمر با صدای استاد محمد گلریز و آهنگسازی داوود ورزیده و چند اثر فاخر دیگر رونمایی خواهد شد.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با اشاره به اینکه بسیج فرزند انقلاب اسلامی است گفت: پیام انقلاب اسلامی یک پیام جهانی است و بسیج نیز بعنوان فرزند انقلاب اسلامی می تواند با استفاده از ظرفیت هنر پیام انقلاب اسلامی را به سراسر جهان منتقل نماید، البته هنرمندان استان فارس بخصوص گروه‌های سرود این خطه چه در گذشته و در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و چه حال بخصوص در زمینه سرودهای انقلابی و ارزشی آثار ممتازی را تولید نموده اند که این خود نشان از شایستگی استان فارس برای میزبانی این جشنواره دارد.

 

زارع با اشاره به حضور گروه های سرود جهان اسلام در این جشنواره تصریح نمود: گردهمایی هنرمندان ایرانی و غیر ایرانی فرصت هم اندیشی، هم افزایی و تبادل تجربه را برای توسعه هنر اسلامی در میان ملل مسلمان فراهم می آورد، در این دوره از جشنواره توجه ویژه ای به آثار غیر ایرانی شده است، از همین رو در اختتامیه جشنواره یکی از گروه های مطرح کشور لبنان به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با اشاره به اینکه اتاق فکری برای تعریف یک مدل اسلامی و ارزشی برای سرود و موسیقی انقلابی در بسیج تشکیل شده است، اضافه داشت: این جشنواره در4 بخش قومی، ایرانی، پاپ و آیینی و در دو نوبت صبح و عصر به همراه کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

 

زارع گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره را 5 گروه موسیقی آیینی و 5 گروه موسیقی ملی، 26 گروه پاپ و 12 گروه قومی و محلی عنوان داشت و افزود: 2700 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال گردیده است و این آثار به سه حوزه موسیقی سنتی، پاپ و آیینی تقسیم شده و سپس هیئت انتخاب جشنواره 160 اثر را برای اجرا در بخش نهایی جشنواره برگزیده اند.

 

دبیر جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج در پایان با بیان اینکه آیین اختتامیه جشنواره‌ بعد از ظهر روز ششم بهمن‌ برگزار می شود خاطرنشان ساخت: این مراسم با حضور میهمانان از سراسر کشور در تالار حافظ  شیراز برگزار خواهد شد، امیدواریم با برگزاری این جشنواره قدم بزرگی در رشد استعدادهای انقلابی  و اسلامی در زمینه موسیقی برداریم.

 

 

 

 

 

منبع: نسیم

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...