دوشنبه؛ آغاز جشنواره ترانه و موسیقی ضداستکباری طبس جشنواره موسیقی طبس
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵


دوشنبه؛ آغاز جشنواره ترانه و موسیقی ضداستکباری طبس جشنواره موسیقی طبس

دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضداستکباری طبس، از فردا شب(دوشنبه) آغاز به کار می کند و بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره شب اول به سرود اختصاص دارد.

 

photo_2016-08-14_19-42-11

راه‌نوا- دومین جشنواره ترانه و موسیقی ضداستکباری طبس، از فردا شب(دوشنبه) به مدت سه شب در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

 

نخستین شب این مراسم با عنوان شب سرود از ساعت ۱۸ الی ۲۰:۳۰ با اجرای گروه های سرود حاضر در این جشنواره برگزار می شود.

 

اجرای زنده استاد نظرپور(نوازنده نی گروه سرود آباده) و اجرای گروه های سرود قاصدک مشهد، شهید فرجی تهران، کوثر، مصباح الهدی فارس، عاشقان ولایت یزد و آسمان مشهد برنامه اصلی شب اول این جشنواره است.

 

اما برنامه ویژه این شب از جشنواره ضداستکباری طبس اجرای سرود توسط گروه همخوانی اسراء از حزب الله لبنان و همچنین بزرگداشت شهدای گروه سرود جهرم است.

 

گروه همخوانی اسرا در سال ۱۹۸۷ به سرپرستی حاج زکریا قصیر با حضور تعدادی از نوازندگان کشافه المهدی با هدف تولید سرودهای حماسی، انقلابی و استکبار ستیزانه در لبنان تشکیل شد.

 

این گروه تا امروز بالغ بر ۱۲۰ اثر مختلف به زبان عربی و بعضا به زبان فارسی تولید کرده است که بارها در مقابله سیدحسن نصرالله به اجرای آثار خود پرداخته اند و سیدحسن نصرالله این گروه را عامل پایداری جوانان لبنانی معرفی کرده است.

 

در این شب همچنین از برگزیده های بخش سرود دومین جشنواره ترانه و موسیقی ضداستکباری طبس تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

همچنین پیش از آغاز برگزاری مراسم رسمی جشنواره در شب اول، کارگاه «نظریه مدیریت موسیقی پس از انقلاب» از ساعت ۱۶ الی ۱۸ با سخنرانی مهدی کلهر مدیر اسبق اداره موسیقی ارشاد و صداوسیما در سالن استاد اوستا حوزه هنری برگزار می شود.

 

 

 

 

 

منبع: اختصاصی «راه‌نوا»

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...