حمایت از موسیقی ضد استکباری بازگرداندن موسیقی به مسیر اصیل است
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵


در نشست خبری با حضور استاد قره باغی عنوان شد

حمایت از موسیقی ضد استکباری بازگرداندن موسیقی به مسیر اصیل است

اسفندیار قره باغی، دبیر دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس، در نخستین نشست خبری این جشنواره که ۱۷ مرداد در محل حسینیه هنر برگزار شد، با اشاره به تأثیرگذاری ابزارهای فرهنگی از جمله شعر و موسیقی در میان ملت ها به خصوص جوانان یک کشور، اظهار داشت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب درصدد بود تا با ابزار خود و ایجاد نفوذ تأثیری که خود به دنبال آن است را به جای بگذارد.

 

POSTERراه‌نوا – اسفندیار قره باغی، دبیر دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس، در نخستین نشست خبری این جشنواره که ۱۷ مرداد در محل حسینیه هنر برگزار شد، با اشاره به تأثیرگذاری ابزارهای فرهنگی از جمله شعر و موسیقی در میان ملت ها به خصوص جوانان یک کشور، اظهار داشت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب درصدد بود تا با ابزار خود و ایجاد نفوذ تأثیری که خود به دنبال آن است را به جای بگذارد.

این خواننده انقلابی، با بیان این که پس از پیروزی انقلاب آراء و نظرات مختلف و متفاوتی پیرامون موسیقی به وجود آمد، گفت: پس از آغاز جنگ تحمیلی هنرمندان متعهدی به میدان آمدند و با ساخت آثاری انقلابی از خاکریز انقلاب با سلاح فرهنگ دفاع کردند.

 

 

ساخت و تنظیم سرود مرگ بر آمریکا در ۴۸ ساعت

وی با اشاره به حجم بالای آثار انقلابی و ارزشی در سال های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اظهار داشت: در سال ۶۱ که بنده مسئول واحد تولید در صدا و سیما بودم حدود ۳۲۰ قطعه تولید داشتیم که تقریبا می شود هر روز یک تولید و به یاد دارم که سرود «آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو» که شعر آن توسط مرحوم سبزواری سروده شد در کمتر از ۴۸ ساعت ساخته و روانه آنتن شد.

قره باغی با بیان این که پس از جنگ تحمیلی برخی نابلدان، سکان عرصه موسیقی را بر عهده گرفتند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مدیران و تهیه کنندگان، عده ای بی استعداد را با پول پروراندند و مسیر موسیقی کشور را از مسیر اصیل و علمی خود خارج کردند.

این خواننده انقلابی، با بیان این که جشنواره ضد استکباری طبس که از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب دومین دوره خود را در چند روز آینده برگزار می کند، اظهار داشت: ما در جشنواره طبس می خواهیم موسیقی ضد استکباری را به گوش همگان در سراسر جهان برسانیم.

دبیر دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس با بیان این که دولتمردان آمریکا از بزرگترین مستکبران جهان هستند و به کسانی ارج می نهند که در راستای منافع مستکبرانه خود حرکت می کنند، گفت: سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی و تقدیر مفتضحانه از ژنرال آن ناو نمونه ای حقوق بشر آمریکایی است که سال هاست از آن دم می زنند.

 

 

۰۶۷A0171جشنواره موسیقی طبس عرصه ای برای معرفی هنرمندان متعهد

قره باغی معرفی جریان موسیقیایی ضد استکباری و متعهد به انقلاب که در مواجهه با بی مهری رسانه های دولتی و مسئولان فرهنگی مواجه شده است را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره طبس برشمرد و اظهارداشت: در این جشنواره آثاری از کشورهایی داریم که اشعار و ترانه هایی نیز علیه مواضع مستکبرانه کشور های خود خوانده و مورد ظلم قرار گرفته اند.

وی با تأکید بر اهتمام صدا و سیما به استفاده از ظرفیت های موجود در موسیقی انقلابی در میان هنرمندان کشور، خاطرنشان کرد: این جشنواره آمده تا گامی در جهت معرفی و رشد هنرمندان ارزشی در عرصه های شعر، موسیقی و سرود بردارد.

در بخش دیگری از این برنامه، محسن صفایی، دبیر اجرایی جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس، با بیان این که این جشنواره به دنبال این است تا کمبود موسیقی ضد استکباری و موسیقی حماسی در کشور را پر کند، اظهار داشت: دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس در تاریخ های ۲۵، ۲۶ و ۲۷ مرداد ماه در محل تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

 

۰۶۷A0256میزبانی از میهمانان خارجی در دومین جشنواره طبس

وی با بیان این که نخستین گام از جشنواره در ۲۵ مرداد ماه شب شعرهای ضد استکباری است، گفت: در این بخش ۲۷۵ اثر از بیش از ۹۰ شاعر به دست ما رسیده است که دکتر محمدمهدی سیار به عنوان دبیر بخش شعر این جشنواره به همراه هیئت داوران مسئولیت انتخاب آثار برتر بر عهده خواهد داشت.

دبیر اجرایی دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس با اشاره به برگزاری بزرگداشت استاد مرحوم حمید سبزواری در شب نخست این جشنواره خاطرنشان کرد: جایزه استاد سبزواری جایزه ویژه این بخش است و همچنین در این شب میزبان خانم امل طنانه از شاعران انقلابی و ضد استکباری لبنان نیز خواهیم بود.

صفایی، به برنامه پیش بینی شده در شب دوم، ۲۶ مرداد ماه اشاره کرد و افزود: در این شب که به عنوان شب موسیقی برگزار می شود بزرگداشت دو چهره برجسته موسیقی ضد استکباری ویکتورخارا و دردی طریک برگزار می شود.

 

بخش طنز، برای نخستین بار در جشنواره

وی، با بیان این تنوع آثار در زمینه موسیقی در دومین جشنواره طبس نسبت به دوره نخست با رشد قابل توجهی مواجه بود، اظهار داشت: در این دوره از جشنواره بیش از ۹۰ تک آهنگ از خوانندگانی که اکثر آن ها را جوانان تشکیل می دادند به دبیرخانه رسید که حامد زمانی با ۱۲ اثر رکوردار بیشترین آهنگ ارسالی است.

دبیر اجرایی دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس در ادامه تصریح کرد: از دیگر نکات جالب توجه این دوره از جشنواره ارسال آهنگ نوجوان ۱۳ ساله از خمینی شهر و شعر خانم ۱۷ ساله ای به دبیرخانه جشنواره است.

صفایی، اجرای گروه های سرود برتری که آثار خود را به جشنواره ارسال کرده اند را از برنامه های شب ۲۷ برشمرد و افزود: در این شب یاد و خاطره اعضای گروه سرود الممهدی جهرم که همگی به فیض شهادت نائل آمدند را نیز گرامی خواهیم داشت.

وی، به اضافه شدن بخش طنز به فراخوان این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: بخشی از فراخوان امسال را به طنز ضد استکباری اختصاص دادیم که برای نخستین بار انجام شد و خوشبختانه ترانه ها و اشعار خوب در خور توجهی در این زمینه به دبیرخانه رسید.

 

۰۶۷A0208«اجراهای مردمی» بخش جدید جشنواره طبس

صفایی با اشاره به اجرای طرحی با عنوان «اجراهای مردمی» خاطرنشان کرد: در نظر داریم که در مناسبت های ضد استکباری از جمله ۱۳ آبان، ۱۶ آذر، ۹ دی امسال و ۵ اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس و ۱۲ تیر سالروز سقوط هواپیمای مسافربری سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان متجاوز آمریکا سال آینده اقدام به برگزاری اجراهای مردمی موسیقی به صورت هماهنگ در سراسر کشور نماییم

وی در پایان سخنان خود با بیان این که برخلاف بی توجهی مسئولان در زمینه موسیقی حماسی و انقلابی شاهد رشد قابل توجه و محسوس جوانان در هنر انقلابی بوده ایم، گفت: امیدواریم سال های آینده این جشنواره را در مقیاس جهانی و با حضور میهمانان برجسته از سراسر جهان باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از پوستر دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس که توسط رسول خسروبیگی طراحی شد، رونمایی شد.

۰۶۷A0319

 

 

 

منبع : اختصاصی «راه‌نوا»

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...