جشنواره آواها و سرودهای حماسی بین‌المللی می‌شود
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵


جمشید جم:

جشنواره آواها و سرودهای حماسی بین‌المللی می‌شود

رییس انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به جزییات جشنواره آواها و سرودهای حماسی اعلام کرد که این رویداد موسیقایی در سال آینده به صورت بین المللی برگزار می شود.

 

 

 

۲۳۰۵۸۷۹راه‌نوا- رییس انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان در گفتگویی با اشاره به جزییات برگزاری این رویداد هنری بیان کرد: جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی کشور امسال با حمایت مستقیم سازمان بسیج هنرمندان طی روزهای ۲۷ تا ۲۹۹ آذرماه در شهر شیراز برگزار می‌شود که ما در این دوره تلاش کردیم در چهار بخش ردیف دستگاهی، موسیقی اقوام، موسیقی پاپ و گروه های سرود میزبان هنرمندان و گروه های شرکت کننده باشیم.

 

جم ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته هیات انتخاب جشنواره روزهای ۲۷ و ۲۸ آذرماه کارهای رسیده به دبیرخانه را داوری خواهند کرد، این در حالی است که مراسم اختتامیه جشنواره نیز که روز ۲۹ آذرماه در شیراز برگزار می شود، به طور زنده و مستقیم از شبکه سه سیما برای مخاطبان پخش می شود.

 

خواننده «یار دبستانی» با ابراز خرسندی از کیفیت گروه های شرکت کننده در این دوره از جشنواره توضیح داد: چون در ایام ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) هستیم به همین جهت کارهای بسیار ارزشمند و خوبی به دبیرخانه جشنواره رسید به طوری که طبیعتا کار داوری را نیز با مشکل مواجه می کند. این در حالی است که ما در بخش موسیقی نواحی نیز شاهد حضور گروه ها و هنرمندان شاخصی بودیم که برای من به عنوان یک هنرمند موسیقی بسیار هیجان انگیز و قابل توجه بود.

 

رییس انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به بخش جنبی جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی هم اشاره کرد و گفت: امسال طبق تصمیمی که در ستاد جشنواره گرفته شد ما بخشی را با عنوان بخش «مدافعان حرم» اجرا کردیم که با توجه به اهمیت این موضوع خوشبختانه آثار بسیار خوبی به دست ما رسید و فکر می کنم در این دوره یکی از بهترین بخش های جشنواره به لحاظ کیفی خواهد بود.

 

جم در پایان صحبت های خود تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت هایی که از سوی جناب غلامرضا منتظری رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور انجام گرفته قرار بر این است که با توجه به مجموعه کارهای امیدوار کننده این دوره از جشنواره و همت همه هنرمندانی که در این عرصه به تولید آثار موسیقایی مشغول هستند، دوره بعدی جشنواره در ابعاد بین المللی با عنوان «جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت» در تهران و چند شهر دیگر به صورت همزمان برگزار شود که جزییات برگزاری آن در هفته های آینده به طور دقیق مشخص می شود.

 

 

 

 

 

 

منبع: مهر

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...