برگزیدگان «ترنم بیداری» معرفی شدند
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵


در اختتامیه سومین جشنواره آواها و سرودهای حماسی بسیج

برگزیدگان «ترنم بیداری» معرفی شدند

جشنواره آواها و سرودهای حماسی بسیج با نام «ترنم بیداری» با اعلام نفرات و گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.

 

 

photo_2016-12-20_09-54-05راه‌نوا- دوشنبه شب آیین پایانی سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج کشور به میزبانی شهر شیراز برگزار شد.

 

در این رویداد موسیقایی که با عنوان «ترنم بیداری» در تالار حافظ و با حضور معاون فرهنگی سپاه کشور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجمع عالی بسیج، رئیس سازمان بسیج هنرمندان و معاون پشتیبانی سپاه فجر فارس برگزار شد، هیئت داوران در بخش برگزیدگان موسیقی پاپ جایزه نخست را به نوید نیک کار با قطعه «ای ایران» اهدا کرد.

 

همچنین در این بخش گروه های برگزیده معرفی شدند که  قطعه «سرزمین من» از محمد مهدی ساوه از استان تهران، استان خراسان رضوی با قطعه «لاله بدخشان» به هنرمندی خالق عزیزی، استان همدان با قطعه «شهید همدانی» از مهدی چناری، استان بوشهر با قطعه «وصال عشق» به هنرمندی حسین کشتکار بوشهری و استان تهران با قطعه «سرزمین من» اثری از محمدمهدی ساوه تقدیر شدند.

 

در بخش موسیقی سنتی ایرانی گروه نغمه ای افلاکی از استان لرستان مقام نخست، گروه ماهوری از استان آذربایجان شرقی و گروه های سرود نغمه از استان قزوین و نوبهار عاشقان از خراسان شمالی به طور مشترک جایزه سوم این جشنواره را کسب کردند.

 

بخش سرود سومین جشنواره ملی «ترنم بیداری» هم برگزیدگانی داشت که گروه کر صبا با قطعه «سربلند ای وطن» از استان خراسان رضوی به عنوان برترین گروه معرفی و گروه های سرود استان های مازندران، گلستان، فارس و بوشهر در این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

در بخش موسیقی اقوام سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج کشور گروه شاهو-دالاهو از استان کرمانشاه، گروه جولان، گروه سرود «ملانفس» از استان گلستان، گروه دف نوازان از استان کردستان و گروه سرود تبار از کهکیلویه و بویراحمد برگزیده اعلام شدند.

 

در هنگام اهدای جوایز بخش برگزیدگان، سرپرست گروه مصباح الهدی از لارستان فارس که قطعه «من انقلابی ام» را اجرا کرد نشان افتخاری عضویت این گروه را به سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران اهدا کرد.

 

در آیین اختتامیه سومین جشنواره آواها و سرودهای حماسی بسیج از نیما زارع مسئول بسیج هنرمندان استان فارس، استاد جمشید جم خواننده یار دبستانی من و محسن محمدی جانشین دبیر اجرایی جشنواره تجلیل شد.

 

سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج کشور از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در شیراز برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...