برای اولین بار؛ کتاب نوحه‌های دفاع مقدس «کویتی‌پور»
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳


توسط نشر یازهرا(س) منتشر خواهد شد

برای اولین بار؛ کتاب نوحه‌های دفاع مقدس «کویتی‌پور»

علی اکبری، مدیر نشر یازهرا(س)، در گفت‌وگویی با اشاره به آثار جدید در دست چاپ این انتشارات تا پایان سال جاری گفت: از دیگر آثار در دست تدوین این مجموعه، اثری است با محوریت نوحه‌های غلام کویتی‌پور، از مداحان دوره جنگ، که امیدواریم بتوانیم به زودی این کار را به انجام برسانیم. این اثر دربردارنده نوحه‌های وی از دوران دفاع مقدس خواهد بود که برای اولین‌بار در قالب مکتوب منتشر خواهد شد.

 

 

 

5789راه‌نوا- علی اکبری، مدیر نشر یازهرا(س)، در گفت‌وگویی با اشاره به آثار جدید در دست چاپ این انتشارات تا پایان سال جاری گفت: برای بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب چند اثر را در دست انتشار و آماده‌سازی دارد که از جمله این موارد، کتاب «حضرت آقا» شامل خاطرات خودگفته رهبر معظم انقلاب است که تا پایان سال جاری از سوی نشر یا زهرا(س) به چاپ خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: از دیگر آثار در دست تدوین این مجموعه، اثری است با محوریت نوحه‌های غلام کویتی‌پور، از مداحان دوره جنگ، که امیدواریم بتوانیم به زودی این کار را به انجام برسانیم. این اثر دربردارنده نوحه‌های وی از دوران دفاع مقدس خواهد بود که برای اولین‌بار در قالب مکتوب منتشر خواهد شد.

 

کویتی‌پور از مداحان مطرح دوران جنگ و پس از آن است که سرودهای حماسی قرائت شده از سوی وی از دهه 60 تاکنون از اشعار ماندگار و به یاد ماندنی در ذهن مردم است. وی پیش‌تر در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های کشور درباره چگونگی ورودش به حوزه حماسه‌سرایی گفته بود: تجربه خواندن را قبل از انقلاب از سال هفتم دبیرستان شروع کردم.

 

“به‌خاطر صدای خوبم، از طرف دبیرستان معرفی شدم به پیشاهنگی. آن زمان خانه جوانان برنامه تدریس موسیقی و خوانندگی و تئاتر داشت، من هم تا زمانی که دیپلم گرفتم تجریباتی در این زمینه‌ها کسب کردم. قبل از انقلاب ایام محرم توی هر محله‌ای، تکیه و خیمه‌ای به اسم خیمه عزای فرزندان زهرا(س)‌ برپا می‌شد و هر کس که ته‌صدایی داشت، چند بیتی می‌خواند که من هم گاهی در آن مجالس می‌خواندم.”

 

وی ادامه داده بود: بعد از دیپلم و بعد از گذراندن دوره سربازی‌ام، در سال 1359 جنگ شروع شد و کشور به خصوص شهرهای مرزی درگیر جنگ شدند، من هم عازم جبهه شدم. در جبهه کارم خواندن نبود، مربی آموزش نظامی بودم، اما هرگاه لازم بود برای رزمنده‌ها می‌خواندم. اما 30 سال است به همه می‌گویم من مداح نیستم، شما هم به هر کسی مداح نگویید.

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...