ایجاد فضای علمی موسیقی در ایران
باشگاه هواداران
×

تخصص

تایخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳


رضا مهدوی درباره انتشار هفتمین کتاب فصل «مقام موسیقایی»

ایجاد فضای علمی موسیقی در ایران

رضا مهدوی سردبیر این نشریه در این باره گفت: این نشریه تلاش دارد فضای اندک نشریات موسیقی علمی در ایران را برای نسل پژوهشگر، دانشجویان ارشد و بالاتر را نسبت به موضوعات آکادمیک مهیا سازد.

 

 

 

 

50134_63550  0926413041625_mراه‌نوا- شماره هفتم کتاب فصل مقام موسیقایی ویژه موسیقی فیلم در جهان از سوی انتشارات سوره مهر با سردبیری رضا مهدوی انتشار یافت. شماره ششم مقام موسیقایی به موسیقی فیلم در ایران پرداخته بود و در این شماره با رویکرد تحلیلی‌نظری به مقوله موسیقی فیلم جهان نظر دارد. در شماره اخیر مقالاتی از ورزبیکی، ژیل دلوز، پل تانکس، لری سولومون، ونجلیس و موریکونه در تحلیلِ مفهوم موسیقی فیلم آورده شده است.

 

رضا مهدوی سردبیر این نشریه در این باره گفت: در این شماره در ادامه موضوع موسیقی فیلم در ایران به موسیقی فیلم در جهان پرداخته و با عنوان صداهای شنیدنی به مطالب تازه و خواندنی در عرصه صنعت و هنر سینما و هنر موسیقی در شاخه موسیقی متن با عناوین عصر طلایی موسیقی فیلم، راهنمای جیبی موسیقی فیلم، رمانس هنوز زنده است، تکه هایی از یک زندگی، در قالب مقالات و ترجمه ها و مصاحبه هایی پرداخته که محتوای مقام موسیقایی را رقم می زند.

 

سردبیر کتاب فصل مقام موسیقایی همچنین درباره نقش این فصلنامه افزود: این نشریه تلاش دارد فضای اندک نشریات موسیقی علمی در ایران را برای نسل پژوهشگر، دانشجویان ارشد و بالاتر را نسبت به موضوعات آکادمیک مهیا سازد.

 

مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: هیئت علمی و تحریریه مقام موسیقایی متشکل از افرادی چون احمد پژمان، علیرضا مشایخی، مجید کیانی، شاهین فرهت، محمدرضا درویشی، رضا مهدوی و سهراب حسینی است.

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • دیدگاه سید شهیدان اهل قلم درباره موسیقی

    اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید

    . درباره موسیقی حداقل دو جور می‌شود بحث کرد؛ این دو جور، یکی بحث فقهی درباره موسیقی است که اصلا در حد بنده نیست و آدم‌هایی مثل ما اصلا نباید به خودشان اجازه بدهند که وارد بحث‌های فقهی شوند، مسایلی کاملا تخصصی است و به هیچ‌وجه در حیطه ما نیست. مسایل کاملا تخصصی به تحصیلاتی در همان زمینه احتیاج دارند. به این دلیل ...
  • دیدگاه شهید دكتر بهشتی درباره موسیقی

    آن موسیقی حرام است، که انسان را در مقابل گناه ‌بي‌پروا كند

    موسيقي‌ از نظر اسلام‌ بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌ نامه‌ شما رسيد. در اين‌ نامه‌ درباره‌ چند مطلب‌ سوال‌ كرده ‌بوديد كه‌ لازم‌ دانستم‌ به‌ اين‌ سوالات‌ طي‌ نوار، پاسخ‌ مفصل‌تري‌ بدهم‌. خواهش‌ مي‌كنم‌ كه‌ نوار را گوش‌ كنيد تا اگر باز نكته‌اي‌ به‌ نظرتان‌ رسيد بپرسيد تا پاسخ‌ بدهم‌ و ضمناً نوار را هم‌ به‌ مركز اسلامي‌ هامبورگ برگردانيد، چون‌ اين‌گونه‌ نوارها معمولا اينجا ...
  • گزیده‌ای از نظرات رهبر انقلاب در مورد موسیقی

    خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟

        خواننده خوب جبهه مستضعفین کجاست؟ بنده گاهى اوقات که مى‌بینم نوجوانى را به تلویزیون مى‌آورند که از صداى خوبى برخوردار است، دلم مى‌لرزد که آیا بناست این نوجوان، فردا، پس فردا خواننده‌ى خوبِ جبهه‌ى مستضعفین و جبهه‌ى حق شود، یا قرار است به خود و مادر و پدرش پولى بدهند، بعد هم ببرندش و یک استودیوى مجّانىِ پر زرق و برق در اختیارش ...